دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1399 - 18:42
مجارستان و لهستان مقابل اتحادیه اروپا:

موسسه حاکمیت قانون را ایجاد می‌کنیم

وزیر امور خارجه مجارستان  گفت که این کشور به همراه لهستان یک موسسه مشترک برای ارزیابی برقراری حاکمیت قانون در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ایجاد می‌کنند تا طبق گفته این مقام سیاسی، آن‌ها را [لهستان و مجارستان] به دلیل اتهام‌های نقض حاکمیت قانون «احمق فرض نکنند».
کد خبر : 519042
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، وزیر امور خارجه مجارستان  گفت که این کشور به همراه لهستان یک موسسه مشترک برای ارزیابی برقراری حاکمیت قانون در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ایجاد می‌کنند تا طبق گفته این مقام سیاسی، آن‌ها را [لهستان و مجارستان] به دلیل اتهام‌های نقض حاکمیت قانون «احمق فرض نکنند».


پیتر سیگارتو، وزیر امور خارجه مجارستان پس از ملاقات با زبیگنیف رائو، همتای لهستانی‌اش در بوداپست گفت که به نظر می‌رسد که گزارش اتحادیه اروپا درباره حاکمیت قانون که به زودی در بروکسل مورد بحث قرار می‌گیرد، به جای اینکه یک ارزیابی مستند باشد، بیشتر یک بیانیه سیاسی است.


آقای سیگارتو گفت: «هدف از ایجاد این موسسه حقوق تطبیقی، این است که ما را احمق فرض نکنند. به اندازه کافی برخی از سیاستمداران اروپای غربی از ما به عنوان کیسه بوکس استفاده کرده‌اند.»


وی تأکید کرد که این موسسه چگونگی حمایت از حاکمیت قانون در سراسر اتحادیه اروپا را موردبررسی قرار خواهد داد تا از «استانداری دوگانه» مقابل مجارستان و لهستان استفاده نشود.


دولت محافظه‌کار حزب قانون و عدالت در لهستان و متحد ملی‌گرا در مجارستان، مدت‌هاست که با اتحادیه اروپا به دلیل اتهام‌های زیر پا گذاشتن استانداردهای دموکراتیک اختلاف‌نظر دارد.


هر دو کشور در حال حاضر در ارتباط با سیستم قضایی، نحوه برخورد با رسانه‌ها و دانشگاهیان و سازمان‌های غیردولتی که دولت تلاش دارد آن‌ها را تحت کنترل مستقیم خود قرار دهد، زیر فشار مسئولان اتحادیه اروپا قرار دارند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته