دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1399 - 18:28
عامریف:

ارمنستان به اشغال سرزمین‌های جمهوری آذربایجان پایان دهد

کل شورای همکاری کشورهای ترک‌ اعلام کرد که ارمنستان باید بر اساس قطعنامه سازمان ملل متحد به اشغال سرزمین‌های جمهوری آذربایجان پایان دهد.
کد خبر : 519039
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، بغداد عامریف دبیر کل شورای همکاری کشورهای ترک‌ اعلام کرد که ارمنستان باید بر اساس قطعنامه سازمان ملل متحد به اشغال سرزمین‌های جمهوری آذربایجان پایان دهد.


عامریف با انتشار بیانیه از ارمنستان خواست که بدون پیش‌شرط و بر اساس قطعنامه سازمان ملل متحد باید از تمام سرزمین‌های اشغالی جمهوری آذربایجان فوراً عقب‌نشینی کند.


در این بیانیه همچنین ضمن ابراز نگرانی از درگیری‌ها در مرز دو کشور آمده است که شورای همکاری کشورهای ترک بر حاکمیت٬ تمامیت ارضی و مرزهای رسمی جمهوری آذربایجان که در سازمان ملل پذیرفته شده تأکید کرده و بر این اساس خواهان حل‌وفصل بحران موجود میان دو کشور شده است.


عامریف به دولت و خانواده قربانیان که در حمله ارتش ارمنستان جان باختند، تسلیت گفته و تصریح کرد که شورای همکاری کشورهای ترک‌ از ارمنستان می‌خواهد که بدون شرط و بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۳ باید از تمام سرزمین‌های اشغالی آذربایجان فوراً عقب‌نشینی کند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته