دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1399 - 17:10
اتحادیه اروپا:

مداخله خارجی در قره‌باغ غیرقابل قبول است

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  گفت که تشدید نبردها در قره‌باغ «بسیار نگران‌کننده» و هرگونه مداخله «غیرقابل‌قبول» است.
کد خبر : 519019
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، پیتر استانو، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  گفت که تشدید نبردها در قره‌باغ «بسیار نگران‌کننده» و هرگونه مداخله «غیرقابل‌قبول» است.


وی در جلسه مطبوعاتی کمیسیون اروپا اعلام کرد که در این درگیری هیچ دخالتی قابل‌قبول نیست و تشدید درگیری‌ها بسیار نگران‌کننده است چراکه می‌تواند عواقب جدی برای ثبات منطقه داشته باشد.


وی تأکید کرد که نماینده عالی آقای بورل با وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان تلفنی گفت‌وگو کرده است و می‌خواهد با گفت‌وگو با هر گروه دیگری در این درگیری در پایان دادن به آن کمک کند.


طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، ترکیه که رابطه پیچیده و پرتنشی با اتحادیه اروپا دارد، حمایت کامل خود را از آذربایجان نشان داده است. ایروان و جدایی‌طلبان، آنکارا را به مداخله سیاسی و نظامی در این درگیری‌ها متهم کرده‌اند.


آرائیک هارطونیان، رئیس منطقه ناگورنو قره‌باغ گفت: «ترکیه نیز علیه قره‌باغ می‌جنگند. بالگردهای ترک و نیروهای مزدور از سایر کشورها حضور دارند.»


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته