دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1399 - 12:54
غلامی:

نسل جدید ظرفیت دارد میراث دفاع مقدس را به خوبی به نسل‌های بعد منتقل کند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: گرامیداشت شهدای دانشجو یکی از کارهای انتقال میراث گرانقدر دفاع مقدس به نسل‌های جدید است‌ و نسل جدید ظرفیت دارد که میراث دفاع مقدس را به خوبی پاس بدارد و به نسل‌های بعد منتقل کند.
کد خبر : 518898
WhatsApp Image 2020-09-28 at 12.06.02.jpeg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، منصور غلامی در آیین رونمایی از گنجینه اطلاعات شهدای دانشجو که صبح امروز در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، گفت: گرامیداشت شهدای دانشجو یکی از وظایف انتقال میراث گرانقدر دفاع مقدس به نسل‌های جدید است. جای خوشحالی است که در میان جوانان جامعه و دانشگاه‌ها افرادی هستند که در اراده و علاقه و تلاش، نمونه‌هایی از جوان‌های دوران دفاع مقدس بوده و هستند.


وی افزود: نسل جدید ظرفیت دارد که میراث دفاع مقدس را به خوبی پاس بدارد و به نسل‌های بعد منتقل کند. بزرگداشت شهدای دانشجو در اوایل دهه ۷۰ به صورت یادواره‌های شهدای دانشجو انجام می‌شد. اما در اوایل دهه ۹۰ تدبیری اندیشه شد که انسجام و همدلی در این بخش به وجود بیاید و کنگره‌های ملی تشکیل شد.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: مجموعه دستاوردهای دفاع مقدس یکی از گنجینه‌های در دسترس ماست و بدون تردید آنچه تاکنون انجام شده بخش کوچکی از این دریای بیکران است. در ثبت و ضبط و تولید آثار فاخر از مجموعه گرانقدر دفاع مقدس باید بیشتر کار شود و در آینده با زحمات جامعه دانشگاهی گنجینه اطلاعات شهدای دانشجو تکمیل می‌شود.


غلامی خاطرنشان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از برنامه راهیان نور محروم شدیم. راهیان نور دانشجویان را با میراث دفاع مقدس و شهدا و یادگاران هشت سال دفاع مقدس آشنا می‌کرد.


وی افزود: از روسای دانشگاه‌ها، معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها، بسیج دانشجویی، بسیج اساتید و... تشکر می‌کنم که اقدامات موثری برای جمع‌آوری گنجینه اطلاعات دانشجو انجام دادند. نیک روش، رئیس سازمان بسیج دانشجویی و همکاران او خالصانه به دنبال کارهای کنگره ملی شهدای دانشجو بودند و شاهد برنامه‌های فاخر فرهنگی در این حوزه هستیم.


انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته