دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برنامه‌ریزی برای تولید 3 میلیون خودرو در سال آینده

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: برنامه سال آینده وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید 3 میلیون خودرو است که یک میلیون دستگاه آن صادر و دو میلیون دستگاه آن در بازار داخلی عرضه می‌شود.
کد خبر : 51880

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از ایدرو، رضا نوروززاده افزود: تا سه سال پیش به دلیل نوسان‌های اقتصادی، ارزهایی که در اختیار بخش تجاری کشور قرار می‌گرفت و همچنین واردات قطعات از خارج کشور، تولیدکنندگان خودرو با نقصان جدی مواجه شده بودند، به طوری که در انتهای سال 92 تولید خودرو به زیر 600 هزار دستگاه رسید و این در حالی است که ما تولید یک‌ میلیون و 800 هزار خودرو را نیز در کشور تجربه کرده بودیم.


وی افزود: با حرکت جدی در سال گذشته توانستیم یک‌میلیون و 200 هزار خودرو تولید کنیم و امسال نیز با پشت سر گذاشتن رکود، هدف ما تولید یک‌ میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو است.


نوروززاده با اشاره به اینکه اگر به حجم تولید هدف‌گذاری‌شده نرسیم، قطعه‌سازان و خودروسازان هر دو متضرر می‌شوند، اظهار کرد: کاهش قیمت خودرو جمله‌ای سیاسی است، چرا‌ که انتظار مردم از خودروسازان تحویل کالای کیفی با قیمت تمام‌شده است.


نوروززاده گفت: کاهش قیمت موضوعی تحمیلی و بخشنامه‌ای نیست و به نظر ما قیمت مساله جدی مردم هم نیست، چرا‌ که دستگاه‌های نظارتی به نیابت از مردم قیمت و کیفیت خودرو را کنترل می‌کنند.


معاون وزیر و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران عنوان کرد: قانون خودرو در سال 70 نوشته شد و آن قانون افزایش قطعه‌سازان را در پی داشت. بر اساس آن نظام مهندسی بر ساخت حاکم بود، اما وقتی که ارزهای بی‌رویه و ارزان قیمت در اختیار بخش تجاری قرار گرفت، نظام منسجم تولیدی نیز به هم خورد.


نوروززاده افزود: مستقر کردن نظام منسجم تولیدی خودرو همانند گذشته زمان‌بر است و به نوسازی دستگاه‌ها و به‌کارگیری متخصصان با تجربه نیاز دارد.


وی با اشاره به اینکه صنعت خودرو لوکوموتیو توسعه است، افزود: دو خودروساز بزرگ ما سالانه معادل 22 هزار میلیاردتومان قطعه از قطعه‌سازان تحویل می‌گیرند که عدد بزرگی است.


رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: انتظار داریم قطعه‌سازان و خودروسازان در یک تعامل سازنده با پیگیری انتقادات و رفع نقایص خود به تولید کالای باکیفیت کمک کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته