دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرمانده نیروی هوایی ارتش:

ایران در تولید قطعات هواپیما پیشرفت‌های زیادی داشته است

فرمانده نهاجا گفت: امروز نه‌تنها قطعات داخلی را تولید می‌کنیم، بلکه در ساخت هواپیما نیز مشارکت داریم، بنابراین تنها راه غلبه بر دشمنان و پیشرفت کشور، اتکا به توان داخلی است.
کد خبر : 518631

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه برپایی نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت، با بیان اینکه دوران جنگ تحمیلی میدان امتحان برای رزمندگان بود، گفت: در همین راستا نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز بر اساس وظایف و تکالیفی که داشت، اقداماتی را انجام می‌داد و از آنجا که خلبانان نیروی هوایی جزو نیروهای متخصص و تجهیزات‌محور هستند، با آموزش‌هایی که قبل از آغاز جنگ دیده بودند، توانستند در برابر دشمن بعثی قرار گیرند.


وی ادامه داد: آمادگی نیروی هوایی ارتش در دوران جنگ به حدی بود که استراتژی دشمن را به هم ریخت، چراکه دشمن بعثی به دنبال جنگ یک هفته‌ای بود، اما مقاومت و آمادگی ما جنگ را فرسایشی کرد.


فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: در سه ماهه ابتدایی جنگ، اقتصاد کشور عراق مورد تهاجم جدی نیروی هوایی ارتش قرار گرفت، به طوری که صدور نفت عراق از روزانه 4 میلیون بشکه به ۲۵۰ هزار بشکه کاهش یافت.


امیر نصیرزاده با بیان اینکه تمام پالایشگاه‌ها و تجهیزات نفتی دشمن بعثی زیر آتش بمب‌افکن‌های ما قرار گرفته بود، گفت: یکی دیگر از مأموریت‌های نیروی هوایی ما، تهاجم و فلج کردن هواپیماهای دشمن بعثی بود که با موفقیت همراه بود و با توجه به پایگاه‌های متعددی که در شرق عراق درهم کوبیده شد، به مدت سه ماه، ۶۰ درصد توان هوایی آن‌ها مختل شد.


وی افزود: به همین دلیل بود که نیروی زمینی با آزادی عمل بالا توانست در مواضع مختلف مستقر شود و در برابر دشمن بعثی صف‌آرایی کند تا از پیشروی آن‌ها جلوگیری کند. از طرفی، نیروی هوایی ارتش در آن دوران مسئولیت حفاظت از سکوهای نفتی، جزایر جنوبی مانند خارک و اسکورت نفتکش‌ها را نیز بر عهده داشت تا شریان اقتصادی کشور باز باشد و با مشکل مواجه نشود.


فرمانده نهاجا با بیان اینکه هم‌اکنون نیز با استفاده از تجارب دوران دفاع مقدس، از یک نیروی هوایی مقتدر، پیشرفته، توانا و متکی به خود بهره می‌بریم، گفت: امروز نه‌تنها قطعات داخلی را تولید می‌کنیم، بلکه در ساخت هواپیما نیز مشارکت داریم، بنابراین تنها راه غلبه بر دشمنان و پیشرفت کشور، اتکا به توان داخلی است.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

برچسب ها: امیر نصیرزاده
ارسال نظر
هلدینگ شایسته