فیلم داریم اما تماشاگر نداریم!
به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، سالنهای سینمایی کشور به رغم اعمال شیوههای بهداشتی همچنان با رکود مواجهاند و کمتر مخاطبی دل به تماشای فیلم بر پرده سینما مینهد؛به ویژهاین که اینکه حتی در هفته دفاع مقدس نیز شاهد پخش فیلم مرتبطی با این عنوان روی پرده هستیم ولی باز هم سالنها در قیاس با دوران پیش از کرونا، زیادی خالی به نظر میرسد.
فیلمهایی کنونی سینماها همچون اثر دفاع مقدسی «آبادان یازده 60»، «بیحسی موضعی»، «روزهای نارنجی» و حتی برخی فیلمهای کمدی حال حاضر به مراتب قابلیت جذب مخاطب را دارند اما کمتر توانستهاند مخاطبان علاقهمند را به سینماها بکشانند؛ همچنان که میزان فروش نیز دلیلی بر این مدعاست.
«بیحسی موضعی» در 20 روز حدود 167 میلیون تومان گیشه داشته و «آقای سانسور» به عنوان فیلمی کمدی در 11 روز 200 میلیون تومان فروخته است. «آبادان یازده 60» نیز رقم 37 میلیونی را در 12 روز به خود اختصاص داده است. دیگر فیلمهای اکران هم حال و روز خوشی را سپری نمیکنند.
تنها دلخوشی صاحبان این چنین فیلمهای متقاضی نمایش عمومی، تبلیغ ناشی از اکران آثار در سینماها است؛ بلکه بتوانند با استفاده از آشنایی قبلی مخاطبان، پس از ورود به پلتفرمهای اینترنتی و سینمای آنلاین، فروش بهتری را نصیب خود سازند.
نکته جالبتر اینکه از چهارشنبه هفته جاری فیلم سینمایی «پیش میشی» به جمع این آثار اضافه و فیلمی مخصوص کودکان و نوجوانان بر پرده خواهد آمد. همچنین از این تاریخ اثر سینمایی خوشساخت و با اقبال «تومان» در دست اکران عمومی قرار خواهد گرفت. این جمع قرار است با اضافه شدن فیلمهای دیگری همچون «سراسر شب»، «سازهای ناکوک» و «مردن در آب مطهر» تا آخر مهرماه تکمیل شود.
بنابراین بسته فعلی فیلمهای کنونی سینما ترکیب نسبتاً ایدهآلی برای سینما و تماشای آنها در سالنها از سوی مخاطبان است. با این وجود به دلیل شیوع کرونا و نگرانیها گویا این سینما قرار است با مخاطب حداقلی، به حیات خود ادامه دهد.
انتهای پیام /4143/
انتهای پیام/