دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1399 - 10:54

وقتی نقل و نبات در کشتی اوج می‌گیرد!/ شکایت هیئت کشتی قائمشهر به وزارت ورزش از سازمان لیگ

با توجه به اتفاقاتی که در قرارداد دو کشتی‌گیر در سازمان لیگ کشتی به وجود آمد هیئت کشتی قائمشهر از سازمان لیگ به وزارت ورزش و جوانان شکایت کرد.
کد خبر : 518494
زارع کشتی آزاد.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، پس از اینکه تیم دریاچه ارومیه از حضور در لیگ کشتی انصراف داد عباس آقانیا و بهمن فروتن دو تن از کشتی‌گیران این تیم با تیم هیئت کشتی قائمشهر قرارداد بستند تا امسال در لیگ برتر حضور پیدا کنند. اما نکته جالب توجه این بود که این دو کشتی‌گیر چند روز بعد دوباره به سازمان لیگ کشتی رفتند و در حالی که با تیم هیئت کشتی قائمشهر قرارداد داشتند با تیم استقلال هم قرارداد بستند. 


همین موضوع موجی از واکنش‌ها را به سازمان لیگ کشتی به همراه داشت و جدال بین دو تیم هیئت کشتی قائمشهر و استقلال بالا گرفت تا اینکه کار به کمیته انضباطی کشیده شد. در این میان  نصیرزاده رئیس سازمان لیگ هم اعلام کرد که این مسائل طبیعی است و باعث رونق کشتی می‌شود.


او در مورد قرارداد این دو کشتی‌گیر هم اعلام کرده بود:« تیم دریاچه ارومیه به خاطر اینکه اسپانسرش نتوانسته بود به تعهدات مالی خود عمل کند، از حضور در لیگ انصراف داد. امتیاز این تیم به باشگاه پرطرفدار استقلال واگذار شد و تمامی کشتی‌گیران این تیم جذب باشگاه استقلال شدند. در تاریخ 13 شهریور  مسئولان تیم دریاچه ارومیه به دو کشتی‌گیر این تیم می‌گویند که با تیم قائمشهر قرارداد ببندند که این اتفاق هم صورت می‌گیرد و قرارداد آنها در سازمان لیگ به امضا می‌رسد. البته وقتی قرارداد وجاهت رسمی و قانونی پیدا می‌کند که مسئول حقوقی و رئیس سازمان لیگ آن را تأیید کند که این اتفاق صورت نگرفته است. بنابراین این دو کشتی‌گیر دوباره با تیم استقلال قرارداد می‌بندند که این موضوع باعث ناراحتی مسئولان تیم قائمشهر شده است که ما هم به هر دوی آنها اعلام کردیم در صورتی که تیم قائمشهر رضایت بدهد، آنها می‌توانند با تیم استقلال قرارداد خود را نهایی کنند و در خدمت این باشگاه باشند. مدیرعامل باشگاه قائمشهر رضایت‌نامه عباس فروتن‌نیا را صادر کرد اما حاج‌آقانیا دیگر کشتی‌گیر این تیم نتوانست رضایت مسئولان را جلب کند و باید در خدمت این باشگاه باشد. ما هم نمی‌توانیم کشتی‌گیر را مجبور کنیم و در صورتی که مسئولان تیم قائمشهر رضایت نداشته باشند، این کشتی‌گیر نمی‌تواند در تیم دیگری حضور پیدا کند.»


روز گذشته با توجه به شکایت تیم هیئت کشتی قائمشهر از نادر حاج آقانیا و عباس فروتن، جلسه کمیته انضباطی با حضور اعضای این کمیته در این خصوص برگزار شد و طبق اسناد و مدارک از نمایندگان تیم‌ها و اظهارات کشتی‌گیران و ارائه مستندات رئیس سازمان لیگ،  تخلف منتصب به آقایان نادر حاج آقانیا و عباس فروتن منطبق با ماده ۸ آیین‌نامه انضباطی محرز گردید. لذا متخلفین وفق بند ۲ ماده ۸ آیین‌نامه انضباطی به توبیخ کتبی و درج در پرونده محکوم می‌گردند. همچنین قرارداد این دو کشتی‌گیر با باشگاه استقلال معتبر است.


رأی کمیته انضباطی و از طرفی پاره کردن قرارداد دو کشتی‌گیر با تیم هیئت کشتی قائمشهر باعث ناراحتی آن‌ها شده است و به همین خاطر این هیئت کشتی به حراست وزارت ورزش و جوانان شکایت کرده است. 


البته نصیرزاده رئیس سازمان لیگ کشتی معتقد است این موضوع به او ارتباطی ندارد چرا که جلسه کمیته انضباطی برگزار شده و او هم به عنوان رئیس سازمان لیگ مستندات را ارائه داده است و حتی حق رأی هم نداشته است. باید دید در ادامه ماجراهای سازمان لیگ کشتی و حواشی که رئیس سازمان لیگ از آن به عنوان نقل و نبات یاد می‌کند به کدام سمت می‌رود. 


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته