دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1399 - 21:40
نخست وزیر ارمنستان:

اطلاعات محرمانه منتشر کنم، اوضاع سیاسی آذربایجان بی ثبات می‌شود

«نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی این کشور خطاب به مقامات دولت آذربایجان گفت: «به همکاران آذربایجانی خود توصیه می‌کنم که این مسیر را دنبال نکنند، زیرا اگر ما شروع به انتشار اطلاعات محرمانه کنیم ، می‌ترسم که اوضاع سیاسی داخلی آذربایجان بی ثبات شود. بنابراین، به آنها توصیه می‌کنم که به عرصه سازندگی بازگردند.»
کد خبر : 518390
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، نخست‌وزیر جمهوری ارمنستان در مصاحبه با یکی از رسانه‌های این کشور به سران جمهوری آذربایجان توصیه کرد به‌جای تنش‌زایی به مسیر سازنده بازگردند.


به نوشته وبگاه «آرمنیا پرس» «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی این کشور خطاب به مقامات دولت آذربایجان گفت: «به همکاران آذربایجانی خود توصیه می‌کنم که این مسیر را دنبال نکنند، زیرا اگر ما شروع به انتشار اطلاعات محرمانه کنیم ، می‌ترسم که اوضاع سیاسی داخلی آذربایجان بی‌ثبات شود. بنابراین، به آن‌ها توصیه می‌کنم که به عرصه سازندگی بازگردند.»


چندی قبل سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در سخنانی مدعی شد که رویکردهای ارمنستان باعث شدت یافتن تنش‌ها بین دو کشور می‌شود. «لیلا عبد اللّه اوا» در بخشی از سخنان خود اظهار داشت، ارمنستان سیاست‌های اشغالگرانه را با نقض هنجارها و اصول و حقوق بین‌الملل دنبال می‌کند و سرزمین‌های شناخته شده بین‌المللی آذربایجان را تحت اشغال خود دارد.


این دیپلمات آذربایجانی مدعی شد که ارمنستان تاکنون نتوانسته یک سیاست مستقل مبتنی بر منافع ملی را در پیش گیرد و مزایای صلح، امنیت و رفاه را در منطقه درک کند. عبدالله اوا اظهار داشت که رفتار غیرمسئولانه و تحریک‌آمیز ارمنستان به تنش‌‌ها در منطقه دامن می‌زند و بنابراین امکان حل‌وفصل مشکلات از طریق مذاکرات را کاهش می‌دهد.


آذربایجان و ارمنستان دو جمهوری استقلال‌یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
۰
قارا باغ مال ازربایجان هست پان فارسها هرچقدر خودتان را به این انجا بزنید ازربایجان واحد به پایتختی تبریز تشکلیل میشود پان فارسها بسوزید
ناشناس
Germany
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
۰
بدون شک تو عامل صهیونیست هستی وقتی حرف از ترک و فارس میزنی
آیدین اورمولو
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۰
۰
واقعا برا بعضی ها متاسفم که از ارمنستان اشغالگر حمایت میکنن آخه یکی نیست بگه شما طرفدار مسلمانهائید یا ارمنی ها
با این سیاست غرض ورزانه خود باعث طرد ملت تورک آذربایجان ایران و جمهوری آذربایجان میشید و این برا شماها گرون تموم میشه قره باغ خاک اسلام هست والسلام
هلدینگ شایسته