دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1399 - 18:37
ایست طالبان در کابل خبرساز شد؛

طالبان ظرفیت حضور در شهر را ندارد

اخیراً ویدیوی در شبکه‌های اجتماعی افغانستان دست‌به‌دست می‌شود که نشان می‌دهد چند نفر منسوب به طالبان در داخل شهر کابل ایست‌ بازرسی گذاشته‌اند، این موضوع واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است.
کد خبر : 518360
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا،اخیراً ویدیوی در شبکه‌های اجتماعی افغانستان دست‌به‌دست می‌شود که نشان می‌دهد چند نفر منسوب به طالبان در داخل شهر کابل ایست‌ بازرسی گذاشته‌اند، این موضوع واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است.


طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان بدون اشاره به این ویدیو گفته که طالبان "ظرفیت و توانایی حضور در حومه‌های شهر"را ندارد.


در این ویدئو اعضای منسوب به طالبان با پرچم این گروه در دست از مسافران و رانندگان خودروها در مورد مبدأ و مقصد سفرشان و همچنین میزان رضایتشان از دولتمردان می‌پرسند.


آن‌ها می‌گویند که به خاطر افزایش دزدی و ناامنی این ایست بازرسی شبانه را در منطقه "کمپنی"، و در جاده "قلعه حیدر خان"حوزه پنجم امنیتی شهر کابل ایجاد کرده‌اند و همچنین نوید آمدن طالبان را می‌دهند.


آن‌ها از رانندگان و مسافرانی که عازم کابل‌اند، به زبان‌های فارسی و پشتو در مورد وضعیت موجود و همچنین میزان رضایتشان از عملکرد دولتمردان افغان می‌پرسند.


در این ویدیو دیده می‌شود که این افراد مخابره/بی‌سیم به دست دارند و پرچم طالبان را نیز با خودشان حمل می‌کنند.


مسافران با اکراه پاسخ‌های متفاوتی به سؤالات آن‌ها ارائه می‌کنند.


واکنش وزارت کشور افغانستان


این ویدیو زمانی که شب گذشته توسط خبرنگاران در گروه اطلاع‌رسانی وزارت کشور افغانستان بارگذاری شد، سخنگوی این وزارت موضوع را تکذیب کرد و گفت که این رویداد مربوط به گذشته است.


در دو ویدئوی یک‌دقیقه‌ای و پنج‌دقیقه‌ای صدا و تصویر سه نفر افراد منسوب به طالبان دیده می‌شود.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته