دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1394 - 14:48
در واحد نیشابور

رهنمای رودپشتی: دانشگاه آزاد اسلامی ابردانشگاهی است که نمونه آن در جهان وجود ندارد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی یک ابردانشگاه است که نمونه آن در جهان وجود ندارد.
کد خبر : 51835

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر فریدون رهنمای رودپشتی در همایش علمی علل موفقیت و تکنیک‌های توسعه کسب و کارهای کوچک، متوسط و فامیلی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور برگزار شد؛ گفت: وجود رشته‌های مدیریت بازرگانی و کسب و کار، رشته‌های مهندسی را معنادار کرده است و باعث ساماندهی آنها می‌شود.


معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: برای همین موضوع است که بیشترین انتقاد به این رشته نیز هست. دانشگاه آزاد اسلامی مصداق یک کسب و کار است که با کمک حضرت امام خمینی (ره) آغاز شده است.


رهنمای رودپشتی با توجه به این مطلب که دانشگاه آزاد اسلامی وارد زندگی مردم شده است تاکید کرد: کسب و کارهای خانگی می‌تواند به کشور کمک کند ولی باید دانست که امروزه و در هزاره سوم، اقتصاد‌های دانش‌بنیان می‌تواند راهکار خروج کشور‌ها از اقتصاد ضعیف باشد که نمونه‌های زیادی از آن را در کشورهای غربی و شرق آسیا شاهد هستیم.


رئیس دانشگاه آزاد سلامی واحد نیشابور نیز گفت: اهمیت دادن به علوم انسانی باعث رونق کشور خواهد شد زیرا این علوم محرک و انگیزاننده دیگر رشته هاست.


دکتر جعفر سعیدی تصریح کرد: به روزرسانی دانش فعالان در رشته‌ای علوم انسانی تاثیر خود را بسیار سریع در اقتصاد و صنعت کشور نشان خواهد داد.


رهنما: دانشگاه آزاد اسلامی مصداق یک کسب و کار است که با کمک حضرت امام خمینی (ره) آغاز شده است

در ادامه رئیس دانشکده مدیریت واحد علوم تحقیقات تهران هم با توجه به اهمیت تکنولوژی گفت: هر کاری که انجام می‌شود حتما تکنولوژی در آن حاکم است و وظیفه تکنولوژی این است که در یک فرآیند، ورودی‌ها را به خروجی تبدیل کند.


دکتر هاشم نیکومرام تصریح کرد: باید با دست آورد‌ها، مهارت‌ها و تجربیاتی که در دانش مستتر است، توسعه را ایجاد کنیم. تزریق قسمتی از دانش به بدنه جامعه ضروری و بسیار مهم است.


نیکومرام با توجه به ایجاد وفاداری در کسب و کارهای خانگی گفت: با حضور تکنولوژی در کسب و کارهای خانگی می‌توان جلو کمرنگ شدن وفاداری را گرفت.


رئیس دانشکده مدیریت واحد علوم تحقیقات تهران تاکید کرد: اگر در جامعه حسابداری جایگاه واقعی خود را پیدا کند، دیگر نیازی به قوه قضاییه نخواهیم داشت.


همچنین مشاور معاون رئیس جمهوری و رئیس انجمن بازاریابی کشور با توجه به اهمیت و جایگاه مدیریت در بین کارکنان گفت: مدیریان باید به کارکنان انگیزش و عامل درونی حرکت را تزریق کنند. کارکنان نیاز دارند که مدیران حرف آنها را بشنوند و عمل کنند.


دکتر حسین وظیفه دوست تاکید کرد: کارکنان نیز باید به سازمان، شرکت و یا دانشگاهی که در آن هستد شیفتگی داشته باشند و مدیران آن‌ها را به خود باوری برسانند.


وی بیان کرد: علت موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور این است که پله‌های موفقیت را پله پله طی کرده و در کنار آن، قدرت مدیریت مدیران نیز وجود داشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته