دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1399 - 15:33

اخراج یک کارگردان فرانسوی به دلیل عدم استفاده از ماسک در جشنواره

اوژن گرین کارگردان فرانسوی، به دلیل عدم استفاده از ماسک و زیر پا گذاشتن شیوه‌های بهداشتی از جشنواره «سن سباستین» اخراج شد.
کد خبر : 518300
unnamed.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، اوژن گرین فیلمساز فرانسوی متولد ایالت متحده بعد از نداشتن ماسک در طول اکران جدیدترین فیلمش به نام «Atarrabi et Mikelats» که در بخش رقابتی  جشنواره سن سباستین نمایش داده می‌شد، از این رویداد اخراج شد.


بعد از پنج بار رد کردن درخواست مقامات جشنواره برای استفاده درست از ماسک، از او خواسته شد که جشنواره را ترک کند که در نهایت عنوان مهمانی او در این جشنواره نیز باطل شد. در ادامه، حتی پلیس محلی هم احضار شد و گفته می‌شود یک شکایت اداری نیز تنظیم خواهد شد و به این معناست که این فیلمساز ممکن است حتی با جریمه روبه رو شود.


بعد از اخراج شدن این کارگردان، مراسم پرسش و پاسخ با بازیگران این اثر، لوکاس هیریارت و سایا هیریارت برگزار شد.


این اخراج نشان می‌دهد که این جشنواره در حمایت از شیوه‌های بهداشتی دریغ نخواهد کرد و حامی آن‌ها خواهد بود. این رویداد پیش از این، در همکاری با مقامات محلی وفدرال، سندی ۲۰۰ صفحه‌ای را که جزئیات اقدامات این جشنواره را شرح میداد تنظیم کرد که شامل ۲۰ مورد پروتکل طراحی شده توسط این جشنواره را شامل می‌شد. این موارد به تمامی کارکنان جشنواره منتقل شده بودند.


دیگر اقدامات این جشنواره شامل رزرو بلیت برای تمامی نمایش‌ها و ممنوعیت در تجمع‌های ۱۰ نفری و همچنین تعیین و علامت گذاری مکان‌ها برای رعایت فاصله اجتماعی در  اماکن عمومی می‌شد.


ظرفیت سینما‌های این جشنوار تا ۶۰ درصد کاهش یافته بود و بعد از هر نمایش ۹۰ دقیقه‌ای، سالن‌ها باید عملیات ضدعفونی را پشت سر می‌گذاشتند. همچنین لازم بود که همه مهمانان   بیانیه مسئولیت پذیری را امضا کنند. این بیانیه، مهمان‌ها را برای عدم ایجاد موقعیت‌هایی که باعث شیوع ویروس کرونا می‌شود متعهد می‌کند.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا ماسک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته