دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1399 - 17:03

2 اختراع استاد دانشگاه آزاد تهران شمال در میان طرح‌های برگزیده رویداد ملی ایده بازار

دو اختراع عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در میان طرح‌های برگزیده چهارمین رویداد ملی ایده بازار دانشگاه صنعتی امیر کبیر قرار گرفت.
کد خبر : 518250
12.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، طرح‌های بسته‌بندی زیستی هوشمند تشخیص فساد و بیوفیلم خوراکی زیست تخریب‌پذیر به‌عنوان اختراع‌های محمد جوکی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در چهارمین رویداد ملی ایده بازار خوراک و نوشیدنی که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، در میان طرح‌های برگزیده این رویداد قرار گرفت.



محمد جوکی، استادیار گروه صنایع غذایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در گفتگو با خبرنگار آنا گفت: تمرکز این طرح‌ها بر نوآوری بسته‌بندی هوشمند و فعال بود و با توجه به نیاز کشور در حوزه تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه در دو سال گذشته تمام تلاش خود را بر بهینه‌سازی و تولید هدفمند این محصولات متمرکز کردیم و موفق به ثبت اختراع این دو طرح و تجاری‌سازی این دو محصول شدیم.


وی افزود: بسته‌‌بندی‌های زیستی هوشمند از جمله جدیدترین موضوع‌های تحقیقاتی در حوزه صنایع غذایی در دنیاست که برخی از محققان داخل کشور در این حوزه پیشرو بوده‌ و ابداع‌های بسیار خوبی نیز در این زمینه داشته‌اند، اما فقدان حلقه ارتباطی تحقیق تا صنعت و تجاری‌سازی همواره از نقاط ضعف مراکز علمی کشور بوده است. بسته‌بندی زیستی هوشمند با قابلیت تشخیص کیفیت و فساد مواد غذایی این قابلیت را دارد تا با حساسيت بالا، کارکرد و قابليت تشخيص سريع و آسان فساد به عنوان جایگزین مناسبی برای تاریخ انقضا محصول مطرح باشد. همچنین این نوآوری می‌تواند در حوزه امنیت و ایمنی غذایی کشور مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.


گفتنی است، محمد جوکی تاکنون توانسته است 7 ثبت اختراع و 54 مقاله علمی با میزان ارجاعات یک هزار و 138 مورد را در مجلات بین‌المللی منتشر کند و در سال جاری با ثبت 4 اختراع صنعتی در حوزه امنیت غذایی در مرحله نهایی جشنواره‌های بین‌المللی اختراع‌های خیام و شیخ بهایی در رقابت علمی است.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته