دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1394 - 14:13
در جمع خبرنگاران

خجسته: کسانی در داخل مجلس از قرائت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید جلوگیری می‌کنند

نماینده همدان در توضیح نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز مجلس گفت: متأسفانه در بیرون و داخل مجلس عده‌ای می‌خواهند تحقیق و تفحص از بنیاد شهید قرائت نشود.
کد خبر : 51813

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، امیر خجسته، نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی، پس از پایان جلسه علنی امروز، در جمع خبرنگاران پارلمانی حاضر شد و اظهار کرد: برخی از دوستان مصمم بوده‌اند این تحقیق و تفحص به نتیجه نرسد؛ ولی اکنون بیش از 30 هزار سند در کمیته تحقیق و تفحص از تخلفات بنیاد شهید وجود دارد که قابل انکار نیست.


رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید تصریح کرد: عده‌ زیادی از نمایندگان مجلس و همچنین ریاست مجلس از این تحقیق و تفحص حمایت کرده‌اند، با این حال، فشارهایی بر روی کمیته تحقیق و تفحص وجود دارد و بیشتر این فشارها از داخل مجلس است.


وی در پاسخ به این سؤال که «آیا کسی از نمایندگان پایش در این پرونده گیر است»، گفت:‌ بعدا در این باره صحبت می‌کنم فعلا نمی‌خواهم به این موضوع بپردازیم.


خجسته ادامه داد:‌ ما آخرین گزارش را برای آقای لاریجانی قرائت کردیم. رئیس مجلس با توجه به کارشکنی‌های صورت گرفته باید تصمیم بگیرد که این گزارش قرائت شود یا نشود؛ چراکه هیأت رئیسه، مرجع رسیدگی‌کننده به چالش‌های کمیته تحقیق و تفحص است. اما به نظر من باید این گزارش در مجلس قرائت شود و اگر قرائت نشود مردم بی‌اعتماد می‌شوند.


رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در پاسخ به این سؤال که «آیا گزارش تخلفات بنیاد شهید به قوه قضائیه ارسال شده است یا نه»، تأکید کرد: آنها مراجع، مدارک و اسناد لازم را دارند و در جریان هستند.


وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه «آیا تخلفات صورت گرفته در بنیاد شهید بیشتر از تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی است؟»، گفت:‌ متأسفانه فسادها در بنیاد شهید بیشتر بوده است. از این رو تأکید داریم این گزارش در صحن قرائت شود تا مردم بفهمند که مجلس خاصیت دارد.


خجسته خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم هفته آینده هیأت رئیسه نظرش را درباره قرائت این گزارش اعلام کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: امیر خجسته
ارسال نظر
هلدینگ شایسته