دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

شب دشوار استقلال مقابل پاختاکور/ پسران آبی در اندیشه پیروزی بر پنبه‌سازان

استقلال ایران دیدار سختی با پاختاکور ازبکستان دارد اما در صورت برتری مقابل پنبه‌سازان می‌تواند به جمع هشت تیم برتر آسیا صعود کند.
کد خبر : 518046
__norma.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم فوتبال استقلال در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ساعت 21:15 امشب در ورزشگاه الجنوب دوحه قطر به مصاف پاختاکور ازبکستان می‌رود.


آبی‌پوشان در شرایطی به مصاف حریف خود خواهند رفت که به‌عنوان تیم دوم گروه A باید با پاختاکور صدرنشین گروه B مسابقه دهند. استقلال که از دو بازی اول خود تنها یک امتیاز اندوخته بود، پس از انصراف الوحده امارات با استراحت بیشتری نسبت به دو هم‌گروهی دیگرش مواجه شد و پس از تساوی مقابل الشرطه عراق با کسب پیروزی برابر الاهلی عربستان جواز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی را به دست آورد.


شاگردان مجید نامجومطلق در شرایطی به مصاف پاختاکور می‌روند که تیم برنده این مسابقه جواز حضور در جمع هشت تیم برتر آسیا را به دست خواهد آورد. آبی‌پوشان خوش‌شانس بودند که بالغ بر دو سوم از اعضای تیم الهلال عربستان اسیر ویروس کرونا شدند و کنفدراسیون فوتبال آسیا قهرمان دوره پیش را از جدول مسابقات گروه B کنار گذاشت. بدون تردید مصاف با الهلال به مراتب دشوارتر از پاختاکور بود.


نماینده ازبکستان از خط دفاعی نسبتاً مستحکمی بهره می‌برد و در 4 بازی که با شهر خودرو و شباب الاهلی امارات داشت تنها یک گل خورده و توانسته 10 امتیاز از 12 امتیاز ممکن را کسب کند. البته خط حمله پاختاکور میانگین گلزنی بالایی ندارد؛ اما دلیل نمی‌شود که مدافعان استقلال و دروازه‌بان این تیم شب آرامی را در مقابل دارند. جای تردیدی نیست که پنبه‌سازان(لقب پاختاکور) نسبت به دو حریفی که استقلال با آن‌ها بازی کرده در شرایط بهتری قرار دارد. ضمن اینکه آبی‌پوشان در شرایطی مقابل الاهلی به برتری 3 بر صفر رسیدند که سرمربی این تیم به چندین بازیکن اصلی تیمش استراحت داده بود تا در دیدار با الاهلی امارات محروم نشوند.


تنها محروم استقلال در بازی مقابل پاختاکور هروویه میلیچ خواهد بود که در دیدار با الاهلی عربستان دواخطاره شد و در فهرست غایبان قرار گرفت. البته وریا غفوری و روزبه چشمی با مصدومیت مواجه شده بودند که چشمی مشکلی برای بازی امشب ندارد اما مشخص نیست غفوری بتواند آبی‌پوشان را یاری کند. اگر کاپیتان استقلال به دیدار امشب نرسد این تیم در شرایط دشوارتری به مصاف حریف ازبکستانی خواهد رفت. آبی‌ها در صورت برتری مقابل پاختاکور می‌توانند امیدوار باشند که پرسپولیس هم از سد السد قطر بگذرد تا اولین دربی آسیایی این دو تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی برگزار شود.


انتهای پیام/4048/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته