دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1399 - 23:10

پلیس آمریکا ۱۲۷ معترض را بازداشت کرد

پلیس آمریکا ۱۲۷ نفر از معترضانی را که علیه تبرئه عاملان قتل یک دختر جوان سیاه‌پوست در شهر لوئیزویل تظاهرات کردند، بازداشت کرد.
کد خبر : 517894
1.jpg

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری فرانسه، دادگاه ایالتی کنتاکی روز چهارشنبه افسران پلیسی را که در قتل «برونا تیلور» دختر سیاه‌پوست بیست و شش ساله در شهر لوئیزویل دست داشتند، تبرئه کرد.
تیلور ۳۱ ماه مارس توسط سه مأمور لباس شخصی پلیس در مقابل خانه‌اش به ضرب گلوله کشته شد.
به دنبال اعلام نظر دادگاه ایالتی کنتاکی، تظاهراتی در شهرهای نیویورک، واشنگتن و لس‌آنجلس برگزار شد اما کانون اصلی این اعتراضات، شهر لوئیزویل در ایالت کنتاکی بود که با حضور هزاران نفر برگزار شد.
این تظاهرات به درگیری میان معترضان و پلیس انجامید و نیروهای پلیس برای مقابله با اعتراض‌کنندگان از گاز اشک‌آور و نارنجک‌های صوتی استفاده کردند.
«دوایت میچل» سخنگوی پلیس لوئیزویل پنجشنبه به وقت محلی گفت: در مجموع ۱۲۷ نفر در اعتراضات شب گذشته و بامداد امروز بازداشت شدند.
مقام‌های امنیتی لوئیزویل روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹ شب تا ۶ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت محلی مقررات منع آمد وشد اعلام کرده‌اند. 
قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست توسط پلیس آمریکا در سال جاری موجی از اعتراضات را برانگیخت که واکنش‌های جهانی در محکومیت این قتل را نیز به دنبال داشت.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته