دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1399 - 15:08

تزریقات در منزل

تزریقات در منزل جزو خدمات درمانی محسوب می شود و خدمتی است که از سوی مجموعه خدمات درمانی و مراقبتی هوم کا برای استفاده تمام کسانی که به هر دلیلی توانایی یا تمایلی برای حضور در مراکز درمانی ندارند، یا قادر به انجام آن نیستند، ارائه می شود.
کد خبر : 517833
1.png

به گزارش واحد بازرگانی خبرگزاری آنا، آغاز راه درمانی بسیاری از بیماری ها دارو رسانی به بدن، به روش تزریقی است. بسیاری از بیمارانی که به مطب یا درمانگاه مراجعه می کنند، به احتمال بالایی در نهایت انجام تزریقات را تجربه خواهند کرد. برخی از افراد که در ادامه معرفی می شوند، به دلایل خاص خود، توانایی حضور در مراکز درمانی برای انجام تزریقات را ندارند. این افراد می توانند از خدمات تزریقات در منزل استفاده کنند.


تزریقات در منزل جزو خدمات درمانی محسوب می شود و خدمتی است که از سوی مجموعه خدمات درمانی و مراقبتی هوم کا برای استفاده تمام کسانی که به هر دلیلی توانایی یا تمایلی برای حضور در مراکز درمانی ندارند، یا قادر به انجام آن نیستند، ارائه می شود.


انجام تزریقات در منزل کاری تخصصی است که افراد عادی و آموزش ندیده قادر به انجام آن نیستند. پرستاری که از سوی مجموعه هوم کا برای انجام تزریقات به محل حضور فرد متقاضی می رود، تخصص لازم برای انجام با کیفیت خدمات را دارد. اگر فرد متقاضی بیمار باشد و نیازمند به پرستار، مجموعه هوم کا می تواند خدمات پرستار در منزل را در اختیار قرار دهد تا بهبودی سریعتر صورت پذیرد. علاوه بر خدمات مراقبتی، خدمات درمانی بسیاری نیز از سوی مجموعه هوم کا قابل ارائه می باشند که از جمله آن ها می توان به خدمات فیزیوتراپی در منزل اشاره کرد.


در شرایط کنونی و حضور بیماری کرونا در بین جامعه، افرادی که برای تزریقات به مراکز درمانی مراجعه می کنند، خود را در معرض خطر بالایی خواهند داد. به همین دلیل تست کرونا در منزل به شدت می تواند مورد نیاز افرادی باشد که جزو گروه های پرخطر در ابتلا به بیماری کرونا هستند.


مجموعه هوم کا همچنین ارائه کننده تست کرونا در منزل نیز می باشد. همچنین در صورت ایجاد مشکل یا بحران در حین تزریقات، مقدمات حضور پزشک در منزل نیز در صورت تمایل فرد متقاضی فراهم می شود.


 


انواع تزریقات در منزل


تزریقات یک واژه و تعریف کلی از شیوه درمانی ای است که در آن دارو به صورت مستقیم وارد بدن می شود و در خون به انجام وظایف درمانی خود می پردازد. این موضوع می تواند تعریف کلی برای تزریقات باشد. اما تزریقات انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم نمود:



  • تزریق داخل وریدی: در این نوع از تزریقات، دارو به صورت مستقیم وارد رگ ها می شود. به همین جهت و به علت نیاز به دقت بالا، این نوع تزریق از نظر زمانی بیشتر از سایرین زمان بر می باشد.

  • تزریق عضلانی: دارو به داخل عضله تزریق می شود. در این روش فرآیند جذب سریع صورت می گیرد. چرا که دارویی که تزریق می شود، به علت بالا بودن جریان خون در عضلات، سریعتر به هدف خواهد رسید.

  • تزریق زیر جلدی: این نوع از تزریق با هدف وارد کردن دارو به لایه چربی یا بین عضلات و پوست انجام می شود.

  • سرم تراپی: مصرف سرم در اغلب بیماری های عمومی مانند سرماخوردگی نیز نیاز می شود.

  • واکسن: واکسن انواع مختلفی دارد که معمولا با توجه به سن افراد و بیشتر در سنین کودکی و نوجوانی تزریق می شوند.


تمام مواردی که عنوان شد، قابلیت انجام شدن در منزل را دارند.


پرستاران مجموعه خدمات درمانی و مراقبتی هوم کا، آموزش های مورد نیاز را دیده اند و به علت داشتن تخصص مورد نیاز، توانایی انجام انواع تزریقات در منزل را دارند.


 


تزریقات در محل


خدمات تزریقات در محل، توسط پرستار انجام می شود. پرستار آشنایی کامل را با انواع تزریقات و روش های مختلف آن را دارد. استانداردها و قوانین انجام تزریقات همگی مشخص می باشند و برای انجام تزریقات، پرستار می بایست با تمام قواعد تزریقات آشنا باشد.


مجموعه هوم کا برای تشکیل و تکمیل کادر درمانی خود، از بین داوطلبین حضور در این مجموعه، انتخاب افراد شایسته را بر اساس مصاحبه های تخصصی انجام می دهد. تخصص پرستار در نهایت سبب اطمینان و آرامش بیمار و خانواده وی خواهد شد.



 


فواید استفاده از خدمات تزریقات در منزل


سریع ترین راه ممکن برای رساندن دارو به اندام هدف و آغاز مسیر درمان تعداد زیادی از بیماری ها، تزریق دارو است. تزریقات در منزل مزایای بسیاری دارد که در ادامه به موارد مهمی از این فواید، اشاره شده است:



  • صرفه جویی در وقت و هزینه: این موضوع را می توان به عنوان یکی از مشهودترین مزایا و فواید انجام تزریقات در منزل دانست. برخی از افراد زمان مورد نیاز برای انجام تزریقات در مراکز درمانی را ندارند. از سوی دیگر، با خدمات تزریقات در منزل، می توان از پرداخت هزینه های اضافی برای رسیدن به درمانگاه نیز پرهیز نمود. صرفه جویی در وقت و هزینه، از مهمترین فواید استفاده از خدمات تزریقات در منزل است.

  • انجام خدمات در آرامش و آسایش به علت حضور در خانه: محققان به این نتیجه رسیده اند که آرامش بیمار در حین درمان می تواند ارتباط مستقیمی با بهبود بیماری داشته باشد. از سوی دیگر یافتن مرکز درمانی مورد اعتماد نیز ممکن است در ترافیک و شلوغی کمی طاقت فرسا می باشد. این درحالیست که تزریقات در منزل به راحتی و در آرامش و آسایش انجام خواهد شد.

  • عدم نیاز به جابجایی سالمند و بیمار: بسیاری از سالمندان و بیماران به دلیل ناتوانی در حرکت یا سخت بودن طی مسیر، قادر به خروج از منزل نمی باشند. تزریقات در منزل برای این افراد نیز بسیار کاربردی خواهد بود.

  • مقابله با لجبازی کودکان: بدون شک همه ما در اطراف خود کودکانی را دیده ایم که پیش از رفتن به مراکز درمانی شروع به بهانه گیری می کنند. انجام تزریقات در منزل و در حضور اهل خانواده، این اطمینان قلبی را به کودک می دهد که در امنیت کامل قرار دارد و به همین سبب تجربه شیرینی برای کودک خواهد آفرید.


مجموعه خدمات درمانی و مراقبتی هوم کا، به کمک پرستارانی که در کار خود متخصص و ماهر می باشند، قابلیت ارائه با کیفیت خدمات تزریقات در منزل را به تمام متقاضیان گرامی دارد.


 


نکات مهم در انجام تزریقات در منزل


بدون شک انجام هر کاری نیاز به داشتن تخصص مورد نیاز دارد. تزریقات در منزل به جهت اینکه یک خدمت درمانی محسوب می شود، از حساسیت بالایی برخوردار است و انجام آن، نیازمند رعایت نکات مربوط به خود است.


پروتکل تزریقات در مراکز درمانی و تزریقات در منزل از یک قاعده پیروی می کنند. از جمله مهمترین نکاتی که باید در تزریقات در منزل رعایت شوند می توان به موارد زیر اشاره نمود:



  • وسایلی که پرستار برای استفاده به همراه دارد، پیش از اقدام عملی برای انجام تزریفات در منزل، می بایست به طور کامل ضد عفونی شوند.

  • وسایل مورد استفاده همچنین می بایست در حالت استریل و بازنشده باشد.

  • فردی که برای انجام تزریقات آمده است، می بایست مسائل بهداشتی را رعایت کند.


توجه به حساسیت بیمار در مقابل دارو و اطلاع پرستار از داروهای مورد مصرف بیمار نیز از دیگر نکات مهم در انجام تزریقات در منزل می باشد.


 


هزینه استفاده از خدمات تزریقات در منزل چقدر است؟


این موضوع یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب خدمات تزریقات در منزل برای افرادی است که به این خدمت نیاز دارند.


شاید کمی غیر معمول به نظر آید. اما هزینه استفاده از خدمات تزریقات در منزل در مجموعه هوم کا بر اساس قیمت های مصوب و اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان تعیین می شوند. به همین دلیل نیز اکثر افراد جامعه استطاعت مالی برای بهره گیری از این خدمات را دارند. همان گونه که گفته شد، انجام تزریقات در منزل، تاثیر بسزا و بالایی در حفظ سلامت افراد دارد.



 


تزریقات در منزل را با هوم کا تجربه کنید


برای دسترسی به خدمات تزریقات در منزل با مجموعه هوم کا اولین راه تماس با این مجموعه است. به همین منظور کافیست با شماره 91025595-021 تماس گرفته و درخواست خود را با همکاران و کارشناسان مجموعه هوم کا در میان بگذارید. البته شما می توانید در سایت www.homeca.irنیز درخواست خدمت دهید که در این صورت، کارشناسان هوم کا به سرعت با شما تماس خواهند گرفت تا هماهنگی های مورد نیاز را برای ارائه خدمت، انجام دهد.


کارشناسان ما در مجموعه هوم کا پس از دریافت اطلاعات تکمیلی، پرستار مورد نظر را برای انجام تزریقات به محل حضور فرد نیازمند به تزریقات ارسال می کنند.


مجموعه هوم کا، برای بررسی دقیق و اطمینان از درستی انجام خدمات در منزل، در طول مسیر انجام خدمات با شما همراه خواهد بود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: رپرتاژ
ارسال نظر
قالیشویی ادیب