دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1399 - 14:51
ظریف:

درباره تبادل زندانیان دو تابعیتی با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم

وزیر امور خارجه کشورمان با رد مذاکره مستقیم با آمریکا، از امکان تبادل زندانیان دو تابعیتی میان ایران و آمریکا با رایزنی طرف ثالث خبر داد.
کد خبر : 517823
9b297e19-318b-4f29-9a6d-26eadf49a4ab.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، محمدجواد ظریف در گفتگو با اسپوتنیک گفت: پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئيس‌جمهور روسیه درباره ایجاد «کریدور سبز» برای تجارت کالاهای اساسی با توجه به اوضاع کنونی و شیوع کرونا بسیار ضروری است. 


وی افزود: ایران و روسیه گفتگوهای بسیار خوبی در حوزه نظامی انجام دادند و این گفتگوها همچنان ادامه دارد. 


وزیر امور خارجه کشورمان درباره تبادل زندانیان با آمریکا عنوان کرد: ایران آماده مذاکره با آمریکا نیست، ولی به‌وسیله کشور ثالث مانند سوئیس آماده تبادل همه زندانیان دوتابعیتی هستیم.


وی گفت: همکاری ایران با همسایگان با وجود تحریم‌های غیرقانونی آمریکا ادامه دارد و ادامه خواهد داشت. ایران به اجرای پروژه ها متعهد است.


ظریف عنوان کرد: عربستان و همه کشورهایی که با آن‌ها در یمن همکاری می‌کنند، مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت هستند.


وی تأکید کرد: ایران سیاست حضور ترکیه در سوریه و عراق را کمکی به امنیت ترکیه نمی‌داند و آن را مخل امنیت منطقه قلمداد می‌کند.


وزیر امور خارجه کشورمان درباره توافق عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی گفت: عادی‌سازی روابط سال‌ها پیش رخ داده است و موضوع جدیدی نیست. این توافق خنجری از پشت به آرمان فلسطین است.


ظریف درباره خرید واکسن کرونا از روسیه گفت: ایران با طرفهایی که در ساخت واکسن کرونا موفقیت داشتند، در حال مذاکره است. ما با روسیه و چین به عنوان دو شریک نزدیک در موضوع واکسن ساخته شده در این کشورها در ارتباطیم.


وی درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران تأکید کرد: آمریکا خوب می‌داند تحریم‌های وضع شده علیه ایران در سازمان ملل متحد و سیاست «فشار حداکثری» شکست خورده است.


وزیر امور خارجه همچنین درباره درخواست ایران برای بازرسی از فعالیت‌های هسته‌ای عربستان گفت: استانداردهای دوگانه کشورهای اروپایی در رابطه با انرژی هسته‌ای قابل قبول نیست. همچنین عربستان هیچگاه پیشنهاد صلحی به ایران نداده است که ایران آن را رد کرده باشد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته