دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1399 - 15:09
امام جمعه لارستان پیشنهاد داد؛

طراحی نشان طلایی و نقره‌ای برای مسئولان و نخبگان فرهنگی کوشا

امام جمعه لارستان ‌خواستار طراحی نشان طلایی و نقره ای به‌منظور‌ قدردانی از مسئولان و نخبگان کوشا در عرصه فرهنگی این شهرستان شد.
کد خبر : 517804
WhatsApp Image 2020-09-24 at 00.03.14.jpeg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لارستان، حجت‌الاسلام سیدمختار موسوی‌خرم در جلسه‌ شورای فرهنگ‌ عمومی‌ لارستان با‌ تاکید بر اهمیت این‌ شورا به عنوان یکی از اقمار شورای عالی انقلاب فرهنگی  اظهار کرد: گام نخست‌ در راستای تبیین صحیح این موضوع، تشکیل اتاق فکر و تشخیص مشکل و تشکیل کارگروه‌های لازم برای عملیاتی کردن تصمیمات شورای فرهنگ عمومی است.


امام جمعه لارستان با اشاره به 15 سرفصل از بیانات رهبر فرزانه انقلاب گفت: قطعا تشکیل اتاق فکر برای اجرای این بیانات و عملیاتی کردن دستورات ایشان ضروری و لازم است.


موسوی افزود: علاوه بر تشکیل اتاق فکر، تشخیص مشکل  و تشکیل کارگروه، نیازمند این امر هستیم که سرفصل‌های بیان شده بر‌اساس  شرایط و مقتضیات منطقه، اولویت‌بندی شده و هر یک از نهادها و ارگانها، مسئولیت اجرا و تبیین یکی از سرفصل ها را برعهده بگیرند.


امام جمعه شهرستان لارستان‌‌ با‌توجه به‌اهمیت حضور روسای ادارات و مسئولان شهرستان در شورای فرهنگ عمومی گفت: وقتی رهبر حکیم انقلاب‌ اسلامی این همه تاکید بر شورای فرهنگ عمومی دارد؛ ضروری است که ما نیز اهمیت این موضوع را درک کرده و روسای ادارات و نهادهای شهرستان با شرکت در این جلسات، شخصا در اتخاذ تصمیمات مناسب نقش مستقیم داشته باشند.


وی متذکر شد: با انتخاب  مهدی امید‌بخش به‌عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لارستان، بارقه امید برای توجه بیشتر به مقوله فرهنگ در منطقه، روشن‌تر شده و امیدوارم با نگاه عمیق این مقام مسئول، مسئله فرهنگ در شهرستان لارستان جایگاه واقعی خود را پیدا کند.


این‌ مبلغ مذهبی با توصیه به ادارات مبنی بر جلوگیری از موازی‌کاری‌ افزود: تصدی فرهنگ عمومی نیاز به داشتن صلاحیت دارد و هر کسی نمی‌تواند متولی این مقوله حساس باشد.


موسویخرم با تاکید بر این موضوع که وظیفه دفتر امام جمعه شهرستان تصدی‌گری در عرصه فرهنگ نیست، توضیح داد: وظیفه دفتر امام جمعه تشکیل اتاق فکر، مشخص‌کردن کارگروه‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان در شهرستان بوده و تصدی‌گری فرهنگی با ماهیت فعالیت‌های این دفتر همخوانی ندارد.


امام جمعه شهرستان با ارائه پیشنهادی به‌عنوان طراحی نشان لارستان اظهار کرد: لازم است از مسئولان و نخبگانی که در زمینه‌های فرهنگی صاحب‌نظر،کوشا، پرتلاش و دغدغه‌مند هستند، با اهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای که نشان و شاخصی از شهرستان لارستان داشته باشند، قدردانی شده  و نظرات آنان به‌عنوان نظرات کارشناسانه مورد توجه بیشتر واقع شود.


تلاش‌ دشمنان برای تغییر‌ ذائقه فرهنگی جوانان‌


در این جلسه مهدی زارع رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان نیز با‌ تشکر از امام جمعه ولایی شهرستان به‌خاطر تشکیل این جلسه و اهتمام جدی به‌مقوله فرهنگ ابراز کرد: دشمنان جامعه ما تلاششان بر تغییر ذائقه فرهنگی جوانان ایرانی و تحریف واقعیت‌های ایران اسلامی است که لازم است با نگاهی عالمانه مانع از اباحه‌گری اجتماعی و لیبرالیسم فرهنگی در عرصه سیاسی و اجتماعی و تکرار حوادث و وقایع تلخ تاریخی شویم.


انتهای‌پیام/۴۱۱۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته