دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1394 - 16:09
کوتاه از واحدهای قائم‌شهر، قم، علوم دارویی، آباده، بندرماهشهر، فسا، ارومیه، علی‌آباد و یادگار امام

از اهدای خون دانشگاهیان تا افتخارآفرینی بانوان کاراته‌کا و تکواندوکار

دانشجویان، استادان و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر در امری خداپسندانه خون خود را اهدا کردند.
کد خبر : 51760

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، همزمان با گرامیداشت هفته بسیج و فرارسیدن ایام اربعین حسینی، اهدای خون خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر در سایت مرکزی و دانشکده علوم انسانی این واحد دانشگاهی با همکاری سازمان انتقال خون استان مازندران با استقبال پرشوری انجام شد.


هیات رئیسه، کارکنان، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی واحد قائم‌شهر در اقدامی خداپسندانه و خودجوش و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره دلاور مردان و شهدای گرانقدر 8 سال دفاع مقدس و به تأسی از سرور و سالار شهیدان عالم حضرت امام حسین (ع) و درس ایثار و از خودگذشتگی آن امام همام و تقدیم خون خود در راستای آبیاری درخت اسلام، به بیماران نیازمند گروه‌های خونی مختلف خون اهدا کردند.


کارگاه آموزشی ورزش و تندرستی ویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد
کارگاه ورزش و تندرستی ویژه کارکنان به همت دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی و تربیت بدنی واحد قم برگزار شد.
مدیر امور ورزشی واحد قم درباره لزوم برگزاری دوره های ورزشی گفت: از آنجایی‌که کارمندان روزانه یک سوم از وقت خود را در محیط کار می‌گذرانند. مدت زیادی از این زمان در وضعیت نشسته و بدون تحرک است. این بی تحرکی با عوارضی مانند خستگی، سفتی عضلات و مشکلات جسمانی دیگر همراه می باشد که این عوارض از میزان کارایی و بهره وری آنان می کاهد.


رضا هاشمی ماد ادامه داد: تحقیقات نشان می دهد که کارمندان ادارات بیشتر از سایر افراد، مستعد دردها و بیماری های مرتبط با گردن، شانه و کمر و... هستند. بنابراین این نیروی کار نیازمند آموزش حرکت ساده ورزشی در محیط کار هستند تا از عوارض ذکر شده کاسته شود. بنابراین در این کارگاه آموزشی سعی شد یکسری حرکات کششی و ساده که در محیط کار به راحتی انجام می شود به کارمندان آموزش داده شود.
دکتر محمد جواد قاسم زاده معاون علوم پزشکی واحد قم نیز درباره مزایای ورزش و اثرات آن بر تندرستی کارکنان افزود: ورزش دارای اثرات جسمی و روحی زیادی در انسان دارد که از آن جمله می توان کنترل فشار خون،افزایش ایمنی بدن در مقابل عفونت ها،کاهش کلسترول بد،بهبود جریان خون، افزایش ظرفیت قلب.اثر ضدافسردگی ورزش از شروع اولین تمرین شروع میشود و تا پایان آن نیز ادامه داردوکمک به کاهش اضطراب را نام برد.
کارگاه آموزشی ورزش و تندرستی واحد قم با حضور 130 نفراز کارکنان در غالب 32 ساعت و در 11 جلسه در آبان ماه برگزار شد.


سیزدهمین نشست مجمع عمومی انجمن نانو فناوری ایران در واحد علوم دارویی


سیزدهمین نشست مجمع عمومی انجمن نانو فناوری ایران با هدف ارائه راهکارهای مناسب در راستای پیشرفت نانو فناوری در واحد علوم دارویی تشکیل شد.


سیزدهمین نشست مجمع عمومی انجمن نانو فناوری ایران به میزبانی واحد علوم دارویی و با حضور دکتر علی ایرانمنش، رییس انجمن نانو فناوری ایران، اعضای هیات رییسه انجمن، دکتر سید مهدی رضایت رییس واحد علوم دارویی و عضو هیات موسس انجمن و اعضای فرهیخته حقیقی انجمن با هدف انتخاب اعضای هیات رئیسه و بازرس تشکیل شد.


ایرانمنش هدف از تشکیل این جلسه را ارائه راهکارهای مناسب در راستای پیشرفت نانو فناوری عنوان کرد و پس از بحث و تبادل نظر اعضاء و گزارش های فنی و تخصصی، با تشکیل هیات رئیسه، نظارت بر عملکرد فعالیت های انجمن در سال گذشته صورت گرفت.


در انتخابات صورت گرفته در این جلسه، دکتر مجلس آرا به عنوان بازرس و دکتر قوامی به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.


در پایان از فعالان حوزه پژوهش نانو فناوری قدردانی و تشکر به عمل آمد.


برگزاری همایش اصل همتایی در ازدواج در واحد آباده


به همت دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده جلسه ای با موضوع اصل همتایی ازدواج درسالن ورزشی کوثر برگزار شد.


دکتر مهدی زارع رئیس واحد آباده با خیرمقدم به میهمان برنامه، حجت‌الاسلام دهنوی از حضور وی در جمع دانشگاهیان واحد آباده تشکر و قدردانی کرد.


در ادامه دهنوی کارشناس برنامه صدا و سیما به سخنرانی پرداخت و با ذکر احادیث و روایاتی بر اصل همتا بودن زوجین در امر ازدواج تأکید کرد و در پایان به سوالات شرکت کنندگان در زمینه‌های مختلف ازدواج پاسخ دادند.



برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرماهشهر


مرحله مقدماتی بیست و یکمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت با حضور دانشجویان و کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرماهشهر برگزار شد.


مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرماهشهر گفت: شرکت کنندگان در این مسابقات در دو گروه دانشجویان و کارکنان و در چهار رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ قرآن و اذان به رقابت پرداختند.


پرویز حامدیان با بیان اینکه این مسابقات با استقبال خوب کارکنان و دانشجویان برگزار شد افزود: مرحله مقدماتی بیست و یکمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت در واحد بندرماهشهر با قضاوت چهار نفر از داوران قرآنی در دو بخش خواهران و برادران در مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع)و سالن اجتماعات زکریای رازی برگزار شد.


حامدیان با بیان اینکه برگزیدگان این دوره از مسابقات به مرحله استانی بیست و یکمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی راه خواهند یافت، افزود: در گروه دانشجویان و در بخش برادران ساسان اصلاحی، جلیل زنگویی، محمد دریس، حسن آلبوغبیش و علی عموری در رشته ترتیل، مسعود جلیلیان، عادل آلبوعبادی، ابراهیم دیالم و ادریس مولایی در رشته تحقیق، حسن منصورنژاد و مهدی ارشدپور در حفظ جزء 30، و منصور ناخدازاده، محمد بچاری، علیرضا موسوی نژاد، علیرضا آلبوغبیش، توفیق بنگان و میلاد احمدزاده در رشته اذان و در بخش خواهران فاطمه خانچی، خدیجه حسین زاده و دلیله دریس در رشته ترتیل، بهجت آلبوعبادی در رشته تحقیق و زهرا سیدی در حفظ 3 جزء متوالی رتبه های برتر را بدست آوردند.


مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرماهشهر درباره نفرات برتر بخش کارکنان گفت: در گروه کارکنان و در بخش برادران ابراهیم ممبینی در رشته ترتیل، نادر آزادی نیا و محمد معتمدی زاده در رشته تحقیق و غلامحسن حیاتی و هادی حیدری در رشته اذان و در بخش خواهران شیرین لارتی، فرشته سامانی و اعظم چاروسایی در رشته ترتیل، امینه عساکره در رشته تحقیق و سعیده محسنی نسب در رشته حفظ 5 جزء رتبه های برتر را به خود اختصاص دادند.


افتخارآفرینی بانوان کاراته کار و تکواندوکار دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا در مسابقات قهرمانی استان فارس


دانشجویان کاراته کار و تکواندو کاردر مسابقات استانی که به میزبانی واحد شیرازبرگزار شد، حضور یافتند و عملکرد درخشانی داشتند.


فاطمه تقی نژاد در مسابقات کاراته در دوبخش (کومیته) موفق به کسب مدال نقره و در کاتا موفق به مدال برنز شد. همچنین موفق به کسب مقام سوم تیمی در مسابقات کاراته شد.


در مسابقات تکواندواستانی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد زینب عظیمی در مسابقات تکواندو موفق به مدال نقره شد.


قهرمانی دانشجویان ارومیه ای در مسابقات شطرنج


از سری مسابقات شطرنج برادران در سطح دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان با حضور پنج تیم به میزبانی میاندواب برگزار شد.


در این مسابقات تیم ارومیه مقام قهرمانی و تیم های میاندواب و مهاباد به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.


تیم اول به عنوان منتخب استان به مسابقات کشوری راه پیدا کرد.


دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی‎


در دیدار نمایندگان شهرستان های میاندوآب، شاهین دژ و تکاب با دکتر عزیز جوانپور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با ابراز خرسندی از فعالیت‌های این دانشگاه در این سه شهر گفت: امیدواریم باتصویب رشته های جدید بتوانیم قدمی در گسترش علم در این منطقه برداشته باشیم.


وی تصریح کرد: مجموعه دانشگاه بیش از بیش نیازمند حمایت مسئولان دولتی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.


در این نشست موضوعاتی درباره مسایل و مشکلات دانشگاه های ازاد اسلامی واحد میاندواب و تکاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



همایش استادان، کارکنان و دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول برگزار شد


همایش بزرگ استادان، کارکنان و دانشجویان بسیجی دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، استادان، کارکنان و جمعی از دانشجویان بسیجی واحد در سالن اجتماعات پروفسور حسابی دانشگاه آزاد اسلامی علی آبادکتول برگزار شد.


مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه منابع طبیعی گرگان گفت: اهداف تشکیل بسیج این است که ما به حکومت عدل الهی و جهانی حضرت قائم (عج) برسیم و آمادگی لازم را برای اینکه در کنار امام زمان خود قرار بگیریم را داشته باشیم و در این باره وجود تشکیل بسیج ضروری بوده بگونه ای که قرآن نیز در آیات خود وظیفه ما را در این باره مشخص کرده است.


حجت الاسلام نامدار افزود: ما به عنوان رهروان راه شهدا وظایف سنگینی نسبت به خودمان برعهده داریم و علاوه بر اینکه تاثیرپذیر از نظام جمهوری اسلامی خود باشیم باید در این باره تاثیرگذارنیز باشیم و دانشجویان در این زمینه وظایف بسیاری برعهده دارند.


در پایان این همایش از بسیجیان فعال واحد با اهدای لوح سپاس و جوایز نفیس قدردانی و تشکر شد.


قدردانی از خدمات ارزشمند علمی دکتر محمد اسماعیل کلانتری خاندانی در واحد یادگار امام(ره)


دکتر امیر احمری نژاد رئیس دانشکده مهندسی برق واحد یادگار امام(ره) در مراسمی که از خدمات ارزشمند علمی محمد اسماعیل کلانتری خاندانی در واحد یادگار امام(ره) با حضور استادان هیات علمی گروه‌های برق در دانشکده مهندسی برق قدردانی شد، با تجلیل از خدمات علمی و ارزشمند وی در دانشکده برق و گروه مخابرات، با توجه به سوابق ارزشمند علمی و اجرایی ایشان در دانشگاه های دولتی و آزاد افزود: خدمات علمی کلانتری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) هیچ وقت فراموش نخواهد شد و اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ علمی واحد یادگار امام(ره) از تمامی خدمات موثر علمی کلانتری قدردانی می کنم و از خداوند متعال برای ایشان سلامتی و موفقیت را آرزومندیم.


در ادامه اعضای هیات علمی دانشکده برق در سخنانی جداگانه از تلاشها و زحمات ماندگار کلانتری در گروه آموزشی برق - مخابرات قدردانی کردند.


در پایان این مراسم با اهدای لوح از خدمات ارزشمند کلانتری در گروه آموزشی برق قدردانی و تشکر به عمل آمد.


محمداسماعیل کلانتری خاندانی به مدت 10 سال به عنوان استاد تمام وقت در این واحد دانشگاهی مشغول به تدریس بودند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته