دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر هماهنگی بین دستگاهی در ستاد ملی کرونا در پاسخ به آنا:

10 درصد شهدای مدافع سلامت را نیروهای مسلح تشکیل می‌دهند

مدیر هماهنگی بین دستگاهی در ستاد ملی کرونا گفت: حدود 10 درصد شهدای مدافع سلامت کشور را نیروهای مسلح تشکیل می‌دهد و در این راه بسیاری از کادر درمانی نیروهای مسلح به کرونا مبتلا شدند.
کد خبر : 517522
فتحیان.jpeg

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار نصراالله فتحیان  ظهر امروز در نشست خبری آنلاین ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: موسسه رزمی بهداری با هدف ثبت حماسه پزشکان و پرستاران و انتقال آن به نسل‌های دیگر راه اندازی شد و در حال فعالیت است.


وی افزود: اقدامات هنری وسیعی انجام شده تا دانشجویان پزشکی بتوانند این حماسه بزرگ را ببینند، کلید واژه در بهداری جنگ بهداشت جنگ، بهداری رزمی، بیمارستان صحرایی و ... بود که در این راستا پوسترهایی آماده شده است و در مراکز درمانی و بهداشتی نصب شد.


مدیر هماهنگی بین دستگاهی در ستاد ملی کرونا گفت: باید در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی یادی کنیم از 2 هزار شهید امدادگر و راننده آمبولانس که زحمات زیادی را کشیدند.


وی گفت: 100 هزار رزمنده بهداری در دفاع مقدس داشتیم و سامانه‌ای برای ثبت خاطرات راه‌اندازی شده است و تک تک خاطرات این عزیزان باید کتاب شود.


فتحیان گفت: هرجا تصمیمات ستاد ملی قاطع و قوی بود مردم همراهی کردند و اگر از این جهت قوی عمل کنیم مردم نیز رعایت می‌کنند رهبر انقلاب فرمودند این قابل قبول نیست که هر دو روز 300 نفر تلفات داشته باشیم و امیدواریم با تصمیمات قاطع بتوانیم این بحران را کنترل کنیم.


وی در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال حمله بیولوژیک بودن کرونا به کشور گفت: محققان در نیروهای مسلح و دستگاه‌های خارج از نیروهای مسلح در حال تحقیق روی این موضوع هستند اما تا کنون به نتیجه علمی قطعی اطلاعاتی در این زمینه نرسیدیم و این موضوع در حال بررسی است


فتحیان مدیر هماهنگی بین دستگاهی در ستاد ملی کرونا در پاسخ به سوال خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،  در مورد تعداد مبتلایان به کرونا در نیروهای مسلح گفت: حدود 10 درصد شهدای مدافع سلامت کشور را نیروهای مسلح تشکیل می‌دهد و در این راه بسیاری از کادر درمانی نیروهای مسلح به کرونا مبتلا شدند.


وی گفت: آنچه که در نیروهای مسلح وجود دارد مجموع 7 هزار تخت  است که 3 هزار تخت برای بیماران بیماران کرونایی است؛ همچنین  در نیروهای مسلح آمادگی کامل برای مقابله با کرونا وجود دارد.


انتهای پیام/4148/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته