دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1399 - 10:35
عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

ارائه لایحه قانونی شدن شورایاری‌ها به مجلس شورای اسلامی

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: لایحه‌ای در ارتباط با شورایاری‌ها تهیه و پس از ارائه در دولت به تصویب رسید و قرار است این لایحه برای قانونی شدن نهاد شورایاری‌ها به مجلس برود.
کد خبر : 517095

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مجید فراهانی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران از پیشنهاد شورای پنجم به دولت برای قانونی شدن نهاد شورایاری‌ها خبر داد.


وی با بیان این‌که اعتقاد اعضای شورای شهر تهران این است که شورایاران تبلور دموکراسی، مردم سالاری و مشارکت طلبی سطح محلات هستند، گفت: شورای پنجم برگزاری انتخابات شورایاری‌ها را در اولویت می‌داند و همچنان پیگیر است تا این نهاد کار خود را ادامه دهد.


عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: با پیگیری شورای اسلامی شهر تهران خوشبختانه لایحه‌ای در ارتباط با شورایاری‌ها تهیه و پس از ارائه در دولت به تصویب رسید.


فراهانی افزود: براساس این لایحه، بندی به ماده 80 اضافه خواهد شد که در آنجا بحث شورایاری هم قید شده و این لایحه به زودی به مجلس از سوی دولت ارائه می‌شود و با تصویب آن نهاد شورایاری در قانون شوراها قرار گرفته و مشکل تاریخی شورایاران در شورای پنجم رفع خواهد شد.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته