دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استقبال مدیرعامل شرکت دخانیات از محدودیت عرضه سیگار

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با استقبال از محدودیت‌های وضع‌شده برای فروش دخانیات گفت: بر اساس دستورالعمل جدید، از این پس فقط عاملان مجاز می‌توانند اقدام به فروش سیگار کنند.
کد خبر : 51705

محمدحسین برخوردار گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا در پاسخ به اینکه تا چه حد امکان مقابله با فروش‌های غیرمجاز وجود دارد؟ عنوان کرد: اگر خواسته‌ای وجود داشته باشد، عملیاتی شدن آن حتما امکان‌پذیر است.


وی با اشاره به اینکه فروش سیگار به افراد زیر 18 سال به هیچ عنوان کار صحیحی نیست، اظهار کرد: این کالا روی سلامت جامعه اثرگذار است بنابراین نباید جوانان ما نسبت به استفاده از آن اقدام کنند.


برخوردار تاکید کرد: بهترین روش برای جلوگیری مصرف دخانیات معمولاً فرهنگ‌سازی است و کارهای فرهنگی هم زمان‌بر است. باید از کودکستان و دبستان روی آن کار کرد و در غیر این صورت نیروی عظیمی برای ترویج آن در بزرگسالی نیاز است.


وی با بیان اینکه تا به حال دستورالعملی برای نحوه توزیع یک کالا ارائه نشده است، افزود: به عنوان مثال، تا به حال دیده نشده است برای توزیع میوه، لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری و بسیاری دیگر دستورالعملی مبنی بر محدودیت عرضه وجود داشته باشد.


مدیرعامل شرکت دخانیات ایران بیکاری را دلیلی برای افزایش دست‌فروشی دانست و گفت: دست‌فروشان در ساعت‌های مختلف از شبانه‌روز و در محله‌های متفاوت اقدام به فروش دخانیات می‌کنند، بنابراین جمع‌آوری این نوع فروش‌ حتما با مشکلاتی مواجه خواهد شد.


وی تاکید کرد: برای جمع‌آوری و جلوگیری از این نوع از فروش‌، دو برابر دستفروشان نیاز به نیرو داریم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته