دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1399 - 21:47
ترامپ:

دولت من تحریم‌های جدیدی علیه ۲۷ فرد و نهاد مرتبط با ایران وضع کرد

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با وجود مخالفت‌های گسترده جهانی ادعا کرد که بر اساس فرمان اجرایی وی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران بازگشته و تحریم‌های جدیدی علیه ۲۷ فرد و نهاد مرتبط با ایران وضع کرده است.
کد خبر : 517006
1.jpg

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، ترامپ روز دوشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز اقدامات جدیدی برای محدود کردن برنامه هسته‌ای، موشک‌های بالستیک و دستیابی ایران به سلاح‌های متعارف اتخاذ می‌کنم. دولت من هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نمی‌دهد و در عین حال اجازه نخواهد داد که ایران با تأمین موشک‌های بالستیک و سلاح‌های متعارف بقیه دنیا را به خطر اندازد.
وی افزود: برای اطمینان از این مسئله، یک فرمان اجرایی جدید صادر کرده و تحریم‌های سازمان ملل را علیه ایران بازگردانده و کنترل‌های صادراتی و تحریم‌های جدیدی بر نهادها و افرادی که از فعالیت‌های مرتبط با تسلیحات متعارف، موشکی و هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند، وضع می‌کنم.
ترامپ در ادامه بیانیه خود اعلام کرد، بر اساس این فرمان اجرایی، کسانی که به تأمین، فروش یا انتقال تسلیحات متعارف به ایران یا از ایران کمک کرده یا آموزش فنی، خدمات و حمایت مالی و سایر کمک‌ها را در رابطه با این تسلیحات در اختیار ایران قرار دهند، دارایی‌ها و منافع آنها در ایالات متحده مسدود می‌شود.
وی در این بیانیه افزود: دولت من امروز ۲۷ نهاد و فرد مرتبط با شبکه‌های اشاعه تسلیحاتی ایران را تحت تحریم‌های جدید قرار می‌دهد. این اقدامات، سازمان انرژی اتمی ایران را به دلیل تشدید فعالیت‌های هسته‌ای، گروه صنعتی شهید حمایت را بدلیل تسهیل توسعه موشک‌های بالستیک و ۲ نهاد ایرانی را بدلیل مشارکت در انتقال و دستیابی به سلاح‌های متعارف هدف قرار می‌دهد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته