دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1394 - 09:54

کاوش در آثار باستانی؛ بازدید علمی دانشجویان دختر رشته معماری واحد بوشهر از ابنیه تاریخی کاشان

دانشجویان رشته معماری واحد بوشهر از اماکن و ابنیه تاریخی شهرهای کاشان، مشهد اردهال و شهر سبز نیاسر در استان اصفهان بازدید کردند.
کد خبر : 51682

رئیس دانشکده فنی مهندسی واحد بوشهر با بیان این خبر به خبرنگار آنا گفت: بسیاری از نظریه پردازان و متخصصان جهانی تعلیم و تربیت بر این عقیده هستند که در شرایط فعلی تنها با ارائه آموزش های کلاسیک معممول نمی توان به اهداف عالیه تعلیم و تربیت دست یافت.


مهندس علی اسکندری با تأکید بر اهمیت و تأثیر بسزای بازدیدهای علمی در فراگیری بهتر علوم و درک بیشتر دانشجویان ادامه داد: یکی از اهداف دانشگاه ایجاد بستری مناسب برای دانشجویان به منظور درک صحیح و بهتر از واقعیتها، حوادث، اکتشافات، سوابق تاریخی و .... با استفاده از تمامی ابزارها، امکانات و تجهیزات است.


وی با بیان اینکه یکی از تأثیرگذارترین ابزارها بازدیدهای علمی و اردوهای آموزشی است، گفت: یکی از وظایف مهم مراکز آموزشی نظام تعلیم و تربیت شناخت و دستیابی به راهکارهای مناسب در راستای ارتقای آموزشی و اعتلای علمی و پژوهشی و ضرورت چگونگی استفاده زمانی از آنها است.


اسکندری دستاورد بازدیدهای علمی را چنین برشمرد و اظهار کرد: از طریق بازدیدهای علمی و آموزشی به دانشجو این امکان داده می‌شود که با مشاهدات عینی و مقایسه قرار دادن اطلاعات شنیداری با دیداری موجود و پرسش از مسئولین و افراد مطلع محل مورد بازدید، خود به نتیجه رسیده و برداشت صحیحی از مطالب و مفهومات درسی دست یابند.



بازدید از آتشکده نیاسر


عضو هیأت علمی واحد بوشهر در خصوص بازدید دانشجویان معماری از ابنیه تاریخی بیان کرد: توجه به بافت‌های قدیمی و مشاهده انسجام و حس وحدت در آنها به جهت توسعه شهرها در آینده ضروری و غیرقابل چشم پوشی است.


وی با تأکید بر غنای تاریخی و معماری ایران از دیرباز تاکنون، بیان کرد: بافت های تاریخی ابنیه‌ از لحاظ ساخت و کیفیت فضای شهری، بافتی بی همتا و مثال زدنی در سطح جهانی است.


علی اسکندری پیشرفته بودن علم معماری را در ایران باستان نگین درخشانی توصیف و عنوان کرد: به عقیده تمامی کارشناسان این علم ، ساختمان‌ها و بناهای ایران باستان از پیشرفته ترین روش‌ها الهام گرفته و ساخته شده‌اند که می‌توان این بناها و فضا ها را با ساختمان های مدرن امروزی قیاس کرد .


وی ادامه داد: این پیشرفت به حدی بوده که بسیاری از اماکن مهم جهان در قدیم از هنر معماری ایران الگو برداشته‌اند.


اسکندری نیاز به برگزاری این اردوها را بین دانشجویان بسیار مهم برشمرد و گفت : توجه به معماری اصیل اسلامی ایرانی و توسعه پایدار بر مبنای اصول آن از دستاوردهای مهم این سفر علمی بود.


دانشجویان در این سفر از باغ فین کاشان، بازار قدیم این شهر، خانه‌های تاریخی و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهر نیاسر بازدید کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته