دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

مهدی هاشمی‌نسب: برای پیشرفت در این فوتبال باید خرج کرد/ کی‌روش به‌خاطر پول در ایران ماند

مدافع سابق تیم ملی گفت: کی‌روش شرایط فوتبال ما را دید و دوباره قرارداد جدیدی را امضا کرد. پس مطرح کردن بحث استعفا فریب دادن افکار عمومی است.
کد خبر : 51680

مهدی هاشمی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در واکنش به مرخصی 50 روزه کی‌روش که به گفته کفاشیان به خاطر معالجات و بازدید از کمپ‌های خارجی مرخصی محسوب نمی‌شود،‌ اظهار داشت: «کی‌روش در اتفاقات تیم ملی فوتبال تقصیری ندارد. به او فضای لازم جهت انجام کارهایش داده می‌شود و هر کسی این موقعیت را پیدا کند قطعا از آن استفاده‌ خواهد کرد. ما باید ببینیم کی‌روش با موافقت چه کسی به این مرخصی رفته است. فدراسیون فوتبال به او وظایفی خارج از مسئولیتش داده‌ است و انجام این مسائل نیاز به مرخصی‌های طولانی مدت دارد. نباید به کی‌روش خرده بگیریم. او کارش را انجام می‌دهد.»


وی در مورد پیروزی‌های تیم ملی مقابل گوام و شکست عمان برابر ترکمنستان که به گفته کارشناسان موید حرف‌های کی‌روش در خصوص پیشرفت حریفان تیم ملی بوده، بیان کرد: «شکی نیست که همه کشورها در حال کار و تلاش هستند. کسی منکر این واقعیت نیست اما جایگاه ما کجا بوده و امروز کجاست. ما به کی‌روش چه داده‌ایم و از او چه می‌خواهیم. وقتی مدیریت در باشگاه‌های ما غلط است و بسیاری از بازیکنان بزرگ با برخوردهای اشتباه پشت خط می‌مانند در نتیجه کی‌روش نمی‌تواند از تمام ظرفیت فوتبال ما استفاده کند. در چنین شرایطی ترکمنستان با اختلاف 2 گل به ما می‌‌بازد و شکست 6 بر صفر گوام نتایج خوبی قلمداد می‌شود. اینکه عمان به ترکمنستان می‌‌بازد را نباید دلیل پیشرفت زیاد فوتبال در ترکمنستان بدانیم، ما عمان را بیش از اندازه بزرگ کرده‌ایم.»


بازیکن سابق سرخابی‌ها افزود: «اگر از همه پتانسیل موجود در فوتبال کشور استفاده می‌کردیم امروز چند بازیکن نمی‌شدند بهترین بازیکنان ایران که از آنها انتظار داشته باشیم در همه بازی‌ها بهترین باشند. ما نمی توانیم از تمام ظرفیت فوتبال کشورمان استفاده کنیم و به همین خاطر سطح دیدمان به تیم ملی بازیکنانی هستند که در مقایسه با نسل‌های قبلی فوتبال ایران آمار به مراتب ضعیف‌تری را دارند اما برای نسل امروز برترین‌ها هستند. وقتی یک بازیکن برای پیشرفتش باید پولی را خرج کند که توان پرداختش را ندارد آن استعداد سوزانده می‌شود. امروز معیار رشد فوتبالیست‌های ما روابط غیرفوتبالی شده‌ است و بازیکن برای پیشرفت باید پول خرج کند. در این فضا بازیکنان بسیار خوب، نمی‌توانند از لحاظ فنی خود را بالا بکشند و دیده شوند. اگر این مشکلات حل می‌شد و اختاپوس‌هایی که از این راه‌ها پول زیادی به جیب زده‌اند را نابود می‌کردیم آن وقت می‌شد سطح توقع‌مان را بالا ببریم و از کی روش بخواهیم بهترین نتایج را بگیرد.»


هاشمی‌نسب در مورد اینکه کفاشیان گفته پنج سال است کی‌روش به دنبال استعفا دادن است، نیز بیان داشت: «اگر قصد رفتن داشت چرا بعد از جام جهانی که قراردادش به پایان رسید حاضر به همکاری با تیم ملی ایران شد. او که چند سال در فوتبال ما بود و دید که پیشرفت قابل توجهی صورت نگرفته و بسیاری از خواسته‌هایش برایش فراهم نشده است. خوب می رفت و دیگر در ایران نمی‌ماند. کی روش بهترین پول را از فدراسیون فوتبال می‌گیرد. رقم بالای قراردادش او را مجاب کرده که در ایران بماند. حالا که مانده نباید به بهانه استعفا، فوتبال ایران را زیر سوال برد. امکانات فوتبال ما تغییری نمی‌کند و مطرح کردن چنین مسائلی به حاشیه بردن علاقه‌مندان تیم ملی است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب