دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 شهريور 1399 - 11:29
آنا گزارش می‌دهد؛

ورزش در باتلاق بلاتکلیفی/ وزارت ورزش به دنبال راه حل

مدت‌هاست برخی فدراسیون‌های ورزشی با سرپرست اداره می‌شوند و این در حالی است که در سال منتهی به المپیک هستیم و هنوز وزارت ورزش با توجه به محدودیت‌های کرونایی نتوانسته تدبیری بیندیشد.
کد خبر : 516755

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، شیوع ویروس کرونا علاوه بر اینکه ورزش ایران را با چالش‌های زیادی روبه‌رو کرده است این روزها وزارت ورزش هم دچار سردرگمی کرده است. در حال حاضر فدراسیون‌های دوومیدانی، ورزش‌های دانشگاهی، موتورسواری و اتومبیلرانی، پزشکی - ورزشی، شطرنج، بدنسازی و پرورش اندام و فوتبال مدت‌هاست در بلاتکلیفی به سر می‌برند و با سرپرست اداره می‌شوند. 


پیش از این وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری مجامع انتخابات فدراسیون‌های ورزشی خیز برداشته بود اما با شدت شیوع ویروس کرونا فعلاً برگزاری مجامع انتخابات فدراسیون‌های ورزشی در هاله‌ای از ابهام است و مشخص نیست تا چه زمانی این بلاتکلیفی ادامه دارد. با توجه به دستورات ستاد مقابله با کرونا برگزاری تجمعات بیشتر از 10 نفر مجاز نیست و به همین خاطر مجامع فدراسیون‌های ورزشی برگزار نمی‌شود. از طرف دیگر برگزاری مجامع فدراسیون‌های ورزشی به صورت وبینار هم امکان پذیر نیست چرا که بحث انتخابات مطرح است و به همین خاطر برای جلوگیری از تخلف امکان برگزاری مجامع فدراسیون‌های ورزشی به صورت وبینار فراهم نیست. 


البته با توجه به اینکه در سال منتهی به المپیک هستیم و نبود مدیریت دائم به بدنه ورزش آسیب جدی وارد می‌کند به نظر می‌رسد وزارت ورزش و جوانان به دنبال راه حل برای برگزاری مجامع فدراسیون‌های ورزشی است و آن‌طور که شنیده می‌شود گویا از مهرماه سال جاری امکان آن فراهم می‌شود. در حال حاضر مدت‌هاست فدراسیون‌ فوتبال با سرپرست اداره می‌شود و این در حالی است که فوتبال ایران این روزها وضعیت بسیار آشفته‌ای دارد؛ از غرامت سنگین ویلموتس تا  اساسنامه فدراسیون فوتبال که هنوز تأییدیه فیفا را ندارد، فوتبال ایران را بیشتر از گذشته به قهقرا برده است و قطعاً در این وضعیت آشفته بازار، بلاتکلیفی و نبود یک مدیریت دائم می‌تواند ضربه سهمگینی به فوتبال ایران وارد کند. 


ضمن اینکه در دیگر فدراسیون‌های ورزشی هم وضعیت چندان چنگی به دل نمی‌زند؛ رشته المپیکی دوومیدانی مدت‌هاست که در بلاتکلیفی به سر می‌برد و با حواشی زیادی دست و پنجه نرم کرده است. فدراسیون پزشکی- ورزشی هم از آبان ماه با سرپرست اداره می‌شود و یک ماه دیگر دوره سرپرستی این فدراسیون یک ساله می‌شود و این در حالی است که با توجه به شیوع ویروس کرونا و تشکیل ستاد مقابله با کرونا در ورزش، بیشتر از گذشته فدراسیون پزشکی- ورزشی در صدر اخبار است. 


به هر حال باید دید با توجه به این محدودیت‌های کرونایی وزارت ورزش برای فدراسیون‌های بلاتکلیف چه برنامه‌ای دارد. بدون شک ادامه فعالیت‌ها به بدنه ورزش آسیب جدی وارد می‌کند به خصوص اینکه ورزش ایران در سال منتهی به المپیک است و فدراسیون‌ها به مدیریت دائم نیاز دارند. 


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته