دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1394 - 10:11

فرانسه به دنبال قطع نقل‌وانتقال‌های مالی تروریست‌ها

وزیر اقتصاد فرانسه از اعمال کنترل و نظارت بیشتر بر فعالیت‌های بانکی با استفاده از کارت‌های پرداخت برای محدودسازی و جلوگیری از هر گونه نقل و انتقال مشکوک پول و نیز انسداد دارایی‌های گروه‌های تروریستی خبر داد.
کد خبر : 51674

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از شبکه «یورونیوز»، «میشل ساپن» گفت: نظارت بیشتری را بر نحوه استفاده از کارت‌های پرداخت اعمال خواهیم کرد.


به گفته او، «این کارت‌ها در حملات تروریستی بیست‌ودوم آبان‌ماه مورد استفاده قرار گرفتند و مهمترین نکته درباره آنها این است که فرد استفاده‌کننده می‌تواند به طور کامل پنهان و مخفی بماند».


وی افزود: در نظر داریم برای گسترش امنیت ملی، دارایی‌های متعلق به گروه‌های تروریستی مانند خودرو یا املاک را مصادره کنیم.


وزیر اقتصاد فرانسه همچنین درباره احتمال تامین مالی گروه‌های تروریستی از طریق منابعی در عربستان سعودی و قطر هشدار داد و از مقام‌های این کشورها خواست قوانین سختگیرانه‌تری برای نقل و انتقال پول در کشورهای خود اتخاذ کنند.


در همین حال، یورونیوز گزارش کرد رشد فعالیت‌های اقتصادی بخش‌های خصوصی، خدمات، ساخت‌وساز و تولید در فرانسه در ماه نوامبر (مهر- آبان) افت داشت.


شاخص موسسه مالی و مطالعات اقتصادی «مارکیت» طی این مدت به رقم ۵۱.۳ واحد رسید که نسبت به ماه اکتبر (شهریور- مهر) افتی معادل ۱.۳ واحد به خود دید.


پس از حملات تروریستی خونین شامگاه جمعه بیست و دوم آبان‌ماه که 129 نفر کشته بر جای گذاشت، کشورهای اروپایی تدابیر امنیتی را تشدید کرده‌اند.


داعش با بر عهده گرفتن مسئولیت حملات پاریس تهدید کرده است علیه کشورهایی که مواضع این گروه را در عراق و سوریه بمباران می‌کنند، حملات مشابهی را ترتیب می‌دهد.


داعش از پارسال نواحی زیادی را در سوریه و عراق اشغال کرده است.


آمریکا، فرانسه و برخی همپیمانان غربی و منطقه‌ای از شهریور پارسال ائتلافی برای مبارزه علیه داعش راه‌اندازی کردند و به اقدام نظامی در سوریه و عراق دست زدند.


روسیه نیز از هفتم مهرماه به درخواست دولت سوریه حمله هوایی به مواضع داعش در آن کشور را آغاز کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته