دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1393 - 11:33

همدان، پایلوت آموزش گردشگری غرب کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان این‌که در بحث ورود گردشگران به شهرها، به پارکینگ برای پارک خودروها نیاز است، گفت: «مدارس و ادارتی که نزدیک اماکن گردشگری هستند، فضای پارکینگ خود را برای پارک خودروهای گردشگران در ایام نوروز در اختیار ستاد اجرایی سفر استان قرار دهند.»
کد خبر : 5167

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی همدان، ریحان سروش مقدم دوشنبه 4 اسفند در ستاد اجرایی خدمات سفر استان، به موضوع خانه مسافران و افرادی که کارتن به دست برای کرایه خانه در خیابان‌ها هستند اشاره کرد و یادآور شد: «با این افراد برخورد می شود چراکه در این بخش به مدیریت منسجم نیاز است.»


وی ادامه داد: «در هر شهرستانی بحث نظرسنجی از مسافران را انجام دهید، چراکه هر استانی به صورت جداگانه ارزیابی میشود. »


سروش مقدم با اشاره به این‌که ستاد پذیرش میهمانان نوروزی در استان و شهرستان‌ها به صورت رسمی در 25 اسفندماه افتتاح می‌شود، تصریح کرد: «دبیرخانه ستاد مرکزی در معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی از 15 اسفند تا 15 فروردین به صورت 24 ساعته مستقر و فعالیت می‌کند. »


وی اضافه کرد: «همه دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها با دبیرخانه ستاد برای ارائه آمارها هماهنگ باشند تا به رسانه‌ها آمار یکپارچه داده شود و از آمار متفرقه پرهیز شود. »


سروش مقدم با بیان این‌که استان همدان پایلوت آموزش گردشگری غرب کشور است، عنوان کرد: «با توجه به این‌که ایام فاطمیه تا چهارم فروردین است، بعد از این تاریخ نوع برنامه‌های نوروزی تغییر میکند و برنامه‌های متنوعی چون مسابقات هفت سین آرایی، شاهنامه‌خوانی، نقالی و ... برگزار می‌شود و در مبادی ورودی شهرها نیز سفره هفت سین چیده می‌شود. »


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در پایان گفت: «در تمام مکان‌هایی که به عنوان اماکن گردشگری محسوب می‌شوند بازارچه‌های صنایع دستی ایجاد شوند تا به تولید ثروت و حفظ گردشگر کمک کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته