دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بوهاری: نیجریه نقش رهبری حوزه انرژی را در منطقه خود دارد

رئیس‌جمهور نیجریه با اشاره به اینکه گاز طبیعی با توجه به لزوم پاک نگه داشتن محیط زیست مورد توجه است، عنوان کرد: اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز محلی برای طرح ابتکارات ما در زمینه صادرات گاز است.
کد خبر : 51639

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، محمد بوهاری در اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز بیان کرد: امروز ما شاهد هستیم که GECF‌ نسبت به سال نخست فعالیت چقدر پیشرفت کرده است و می‌توان امنیت و ثبات بیشتری در خصوص گاز طبیعی جهانی را دیدیم.


وی با شاره به اینکه این اجلاس فضای خوبی است تا ایده‌های خود را درباره گاز طبیعی طرح و چالش‌ها را مطرح کنیم، اظهار کرد: گاز طبیعی به خاطر موضوع محیط زیست و عرضه آن در توسعه پایدار دارای اهمیت بالایی است.


بوهاری در رابطه با توجه نیجریه به صادرات نفت در سال‌های گذشته گفت: امروز توجه‌ بیشتری به صادرات گاز داریم و اکنون 180 تریلیون متر مکعب گاز در نیجریه وجود دارد که در مقایسه با ذخایر نفتی این کشور بسیار زیاد است.


وی با بیان اینکه نیجریه یکی از 5 کشور بزرگ صادرکننده گاز طبیعی است، مطرح کرد: نیجریه با صادراتی که به کشورهای همسایه خود دارد، نقش رهبری حوزه انرژی در این محدوده را به عهده گرفته است.


رئیس‌جمهور نیجریه بیان کرد: ما معتقدیم این اجلاس در برقراری امنیت انرژی و مکانیزم امنیت توسعه‌ای نقش بسیار مهمی دارد و محلی برای طرح ابتکارات ما در حوزه صادرات گاز است.


وی بر ضرورت ارتباط متقابل همه کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز تاکید کرد و گفت: فرهنگ تبادل و به اشتراک گذاشتن را باید در میان اعضا نهادینه کنیم.


رئیس‌جمهور نیجریه اظهار کرد: ما باید از فرصت‌ها برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک در پروژه‌های توسعه‌ای کشورهای مختلف و عضو مجمع استفاده کنیم.


بوهاری همچنین با بیان اینکه ما به دنبال گاز طبیعی برای توسعه پایدار کشورها هستیم تا نسل‌های آینده در رنج نباشند، افزود: گاز طبیعی می‌تواند در حفظ محیط زیست و در راستای توسعه پایدار حرکت کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته