دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مورالس: دوران استعمار نفت و گاز به پایان رسیده است

رئیس جمهور بولیوی با اشاره به اینکه دوره استعمار در زمینه نفت و گاز کشورها به پایان رسیده است، عنوان کرد: آمریکایی‌ها به ما فشار آوردند تا با رئیس جمهوری ایران دیدار نداشته باشم، اما با تمام این فشارها به ایران آمدم.
کد خبر : 51634

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، اوا مورالس در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در تهران با بیان اینکه اکنون در بولیوی مالکیت تمام منابع در اختیار دولت است، افزود: از مشکلاتی که همه با آن درگیریم گرمایش جهانی هوا و حق مالکیت بر منابع طبیعی است که برای دولت ها و ملت های جهان بسیار مهم است.


وی اظهار کرد: هفته گذشته شاهد کشته شدن مردم با اعمال تروریستی بودیم و بولیوی این حوادث تروریستی را به شدت محکوم می‌کند. ما با مردم تمامی کشورهای جهان برای مقابله با تروریست‌ها اعلام همبستگی می کنیم.


رئیس جمهور بولیوی با اعلام اینکه برگزاری دومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در سال ۲۰۱۳ به میزبانی روسیه تجربه خوبی برای کشورهای گازخیز جهان بود، بیان کرد: در چند سال گذشته صنایع نفت و گاز در بولیوی بومی شده و بر این اساس هم‌ اکنون حق حاکمیت منافع نفت و گاز و همه منابع طبیعی بولیوی به مردم واگذار شده است.


مورالس تاکید کرد: بولیوی آماده تقویت همکاری‌های خود با شرکت‌های عضو مجمع GECF است.


وی با اعلام اینکه پس از ملی شدن صنعت نفت و گاز در این کشور، شاهد افزایش جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی بودیم، عنوان کرد: بر اساس روابط برد- برد شرکای خوبی در صنایع نفت و گاز بولیوی پیدا کرده‌ایم و این الگو منجر به تبدیل بولیوی به یکی از کشورهای در حال توسعه شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته