دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1394 - 17:22

آمریکا: نیروهای عملیات ویژه به‌زودی وارد سوریه می‌شوند

یک مقام بلندپایه آمریکایی خبر داد پیرو وعده رئیس‌جمهوری آمریکا، ده‌ها نیروی عملیات ویژه ایالات متحده «به‌زودی به وارد سوریه وارد می‌شوند».
کد خبر : 51631

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «برت مک‌گرک» نماینده ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا در ائتلاف مبارزه با داعش، تاکید کرد این نیروها «بسیار زود» به سوریه فرستاده می‌شوند.


به گفته این مقام آمریکایی، نیروهای ویژه قرار است در شمال سوریه نیروهای محلی در حال نبرد با گروه داعش را سازماندهی کنند و به آنان مشاره دهند.


«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، اواخر ماه اکتبر (آبان‌ماه) دستور اعزام بیش از ۵۰ نیروی عملیات ویژه به شمال سوریه را به عنوان نیروهای «مستشاری» که قرار نیست در نبردها شرکت کنند، صادر کرد.


از زمان تشکیل ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با داعش، برای نخستین بار قرار است نیروهای آمریکایی در مناطق جنگی سوریه مستقر شوند.


نیروهای مستشاری آمریکا قرار است در سوریه به ائتلاف جدید عربی-کردی علیه داعش یاری برسانند؛ ائتلافی که شامل «ی‌.پ.‌گ» (یگان‌های مدافع خلق)، گروه‌های عرب و گروه‌های سوری مسیحی می‌شود.


«برت مک‌گرک» به خبرگزاری فرانسه گفت نیروهای محلی «عملیاتی بسیار موفقیت‌آمیز به اجرا گذاشته‌اند که هدف از آن در انزوا قرار دادن پایتخت داعش یعنی شهر رقه سوریه است.»


به گفته این مقام بلندپایه آمریکایی ائتلاف جدید عربی-کردی موفق شده است طی دو هفته گذشته «نزدیک به ۱۱۰۰ کیلومتر مربع» را از داعش پس بگیرد و نزدیک به ۳۰۰ فرد مسلح داعشی را در درگیری‌ها بکشد.


به گفته مک‌گرک، ائتلاف به رهبری آمریکا قصد دارد در عراق و سوریه از طریق چندین یورش هماهنگ‌شده، داعش را «در هسته مرکزی خود در تنگنا قرار دهد و از نفس بیندازد.»


به گفته او، نیروهای ائتلاف همچنین می‌کوشند از رسیدن نیروهای داعش به مرز سوریه جلوگیری کنند تا راه اصلی بین رقه سوریه و موصل عراق برای آنان قطع شود.


«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، یکم آذر طی یک سخنرانی در مالزی از مصمم بودن کشورش در نبرد علیه افراط‌گرایان، شکار رهبران آنان و قطع منابع مالی این گروه‌ها سخن گفت.


از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری فرانسه، روز دوشنبه ارتش سوریه اعلام کرده موفق شده است با کمک شبه‌نظامیان هوادار «بشار اسد» رییس‌جمهوری سوریه، کنترل شهر «مهین» و روستای «حوارین» را در منطقه «حمص» به دست بگیرد.


داعش دهم آبان (اول نوامبر) کنترل مهین را به‌دست گرفته‌بود.


رئیس‌جمهوری سوریه روز یک‌شنبه گفت به یاری بمباران‌های جنگنده‌های روسیه که از ماه سپتامبر آغاز شده است، نیروهای نظامی دولتی سوریه اینک «تقریبا در همه جبهه‌ها» در حال پیشروی‌اند.


داعش از پارسال نواحی زیادی را در سوریه و عراق اشغال کرده است.


آمریکا و برخی همپیمانان غربی و منطقه‌ای از شهریور پارسال ائتلافی برای مبارزه علیه داعش راه‌اندازی کردند و به اقدام نظامی در سوریه و عراق دست زدند.


روسیه نیز از هفتم مهرماه به درخواست دولت سوریه حمله هوایی به مواضع داعش در آن کشور را آغاز کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته