دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1394 - 17:23

وزیر کشور آلمان: تاکنون ۱۲۰ جنگجوی آلمانی داعش کشته شده‌اند

وزیر کشور آلمان اعلام کرد تاکنون ۱۲۰ جنگجوی آلمانی عضو گروه داعش در عراق و سوریه کشته شده‌اند.
کد خبر : 51622

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تارنمای «صدای آلمان»، «توماس دمزیر» وزیر کشور آلمان، به روزنامه آلمانی «بیلد ام.زونتاگ» گفت ۸۰ درصد این افراد، مردان جوانی‌اند که در آلمان بزرگ شده‌اند و زیر ۳۰ سال دارند.


بیشتر این افراد تابعیت آلمان یا حتی گذرنامه دوملیتی دارند و زبان آلمانی را بهتر از هر زبان دیگر صحبت می‌کنند.


دمزیر گفت نزدیک به ۷۶۰ نفر آلمانی به این منطقه رفته‌اند که یک پنجم آنان زن هستند. حدود یک سوم این تعداد اکنون به آلمان بازگشته‌اند.


وزیر کشور آلمان افزود: ما اطلاع داریم ۷۰ نفر از افرادی که به طور فعال در درگیری‌ها مشارکت داشته‌اند یا آموزش‌های رزمی دیده‌اند، وارد آلمان شده‌اند.


به گفته دمزیر میان این ۷۶۰ نفر، شمار افراد خطرناک یعنی آنان که جرم سنگین مرتکب شده‌اند، به ۴۲۰ نفر رسیده است که «تاکنون سابقه نداشته است».


از نظر وزیر کشور آلمان، زیر نظر داشتن این افراد «به دلایل حقوقی امکان‌پذیر نیست». از آن گذشته شمار زیادی از کارمندان باید به این کار گمارده شوند. به همین دلیل این افراد به طور نامنظم یا به مناسبت‌های خاص زیر نظر گرفته خواهند شد.


به گفته دمزیر "این رویکرد می‌تواند حتی موثرتر از مراقبت‌های دائمی باشد".


پس از حملات تروریستی خونین شامگاه جمعه بیست و دوم آبان‌ماه که 129 نفر کشته بر جای گذاشت، کشورهای اروپایی تدابیر امنیتی را تشدید کرده‌اند.


داعش با بر عهده گرفتن مسئولیت حملات پاریس تهدید کرده است علیه کشورهایی که مواضع این گروه را در عراق و سوریه بمباران می‌کنند، حملات مشابهی را ترتیب می‌دهد.


داعش از پارسال نواحی زیادی را در سوریه و عراق اشغال کرده است.


آمریکا و برخی همپیمانان غربی و منطقه‌ای از شهریور پارسال ائتلافی برای مبارزه علیه داعش راه‌اندازی کردند و به اقدام نظامی در سوریه و عراق دست زدند.


روسیه نیز از هفتم مهرماه به درخواست دولت سوریه حمله هوایی به مواضع داعش در آن کشور را آغاز کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته