دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1399 - 14:54

کمیته‌های ارزیابی منجر به ساماندهی علوم می‌شود/ با یک اکوسیستم چابک می‌توان دستاوردهای زیادی را کسب کرد

مدیرکل پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امیدواریم تحول جدی در فناوری دانشگاه آزاد اسلامی صورت گیرد. با یک اکوسیستم چابک می‌توان دستاوردهای زیادی را از آن خود کنیم.
کد خبر : 516167
637034641973187517.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سید جواد صدری مهر مدیرکل پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم آغاز به کار کمیته‌های ارزیابی تخصصی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی که در واحد علوم تحقیقات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با تنوع اعضای هیئت علمی که دارد می‌تواند پاسخگو مشکلات کشور باشد. 


وی ادامه داد: بسیاری از نهادهای دولتی و حکومتی به حوزه فناوری ورود کردند اما نتوانستند موفقیت‌های چشم‌گیری کسب کنند. 


مدیرکل پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: طی سال‌های اخیر در دانشگاه‌ها کمیته‌ای با افراد محدود در خصوص فناوری نظر می‌داد؛ اما باید در نظر داشت که یک کمیته نمی‌تواند در همه حوزه‌ها نظر تخصصی بدهد. 


صدری‌مهر تاکید کرد: از همین رو ۲۲کمیته‌ ارزیابی تخصصی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی را تشکیل دادیم. این کمیته‌های ارزیابی منجر به حفظ آبروی دانشگاه می‌شود‌. همچنین کمیته‌های ارزیابی منجر به ساماندهی علوم می‌شود.


وی با تاکید بر جذب سرمایه بخش خصوصی ادامه داد: اگر نتوانیم سرمایه بخش خصوصی را جذب کنیم حتما به توفیقات چشم‌گیری دست پیدا نخواهیم کرد.


مدیرکل پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: هر طرح پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی باید مورد تائید کارگروه‌های علم و فناوری قرار گیرد و پس از ارزیابی باید ارزش‌گذاری شود و پس از آن بر روی تابلوی بورس ایده دانشگاه آزاد اسلامی قرار خواهد گرفت و پس از آن بخش خصوصی وارد این چرخه می‌شود. 


صدری مهر خاطرنشان کرد: امیدواریم تحول جدی در فناوری دانشگاه آزاد اسلامی صورت گیرد. با یک اکوسیستم چابک می‌توان دستاوردهای زیادی را از آن خود کنیم. 


وی گفت: برای اینکه دانشجویان به سمت فناوری سوق پیدا کنند ابتدا باید اساتید در این حوزه فعال باشند. از همین رو راه اندازی شرکت هیئت علمی با مشارکت دانشگاه مورد تاکید دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است. فعال شدن اعضای هیئت علمی در دانشگاه به معنای جذب دانشجویان در حوزه فناوری است. 


انتهای پیام/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته