دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1394 - 10:42
در گفت‌وگو با آنا

قهرمان المپیک لندن: میان ورزشکاران و مدیران فاصله افتاده است/ زندگی یک ورزشکار با ماهی 1800 نمی‌چرخد

قهرمان المپیک لندن گفت: مسئولان در سال منتهی به المپیک بیشتر به اردوهای تیم های ملی سر بزنند و درد و دل ملی پوشان را گوش کنند.
کد خبر : 51581

قاسم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد نحوه حمایت مسئولان از ورزشکارانی که قصد حضور در مسابقات المپیک ریو را دارند، گفت: «از بین رشته‌هایی که در المپیک شرکت می کنند، تنها سه رشته کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری شانس بیشتری برای کسب مدال دارند و ورزشکارانی که به احتمال زیاد در المپیک مدال کسب می کنند، تعدادشان از انگشت‌های دو دست کمتر است. حمایت از این تعداد کم ورزشکار کار سختی نیست که مسئولان نتوانند آن را انجام دهند.»


دارنده مدال طلای المپیک لندن در مورد مشکلات مالی خودش بعد از المپیک لندن گفت:«زمانی که یک ورزشکار مشکل مالی داشته باشد، نمی تواند تمام تمرکزش را بر روی ورزش بگذارد. من به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای در آستانه مسابقات المپیک باید تمام توانم را صرف کشتی کنم تا بتوانم در مسابقات نتیجه بگیرم، اما زمانی که مشکلات شخصی به خاطر مسائل مالی داشته باشم، تمرکزم از بین می‌رود و بر روی تمریناتم تاثیر مستقیم می‌گذارد. کمیته ملی المپیک ماهی یک میلیون و هشتصد هزار تومان به من حقوق می دهد که واقعا کفاف زندگی یک ورزشکار را که باید در المپیک مدال کسب کند را نمی دهد.»


وی ادامه داد: «متاسفانه فاصله میان مدیران و ورزشکاران زیاد شده‌ است. ورزشکاران به خاطر منش پهلوانی نمی‌توانند مشکلات خودشان را رسانه ای کنند و باید فضایی ایجاد شود تا این مشکلات را به گوش مدیران برسانند، اما وقتی یک ورزشکار در سال یکبار هم با مسئولان دیدار ندارد، چطور می تواند با یک مقام دولتی درد و دل کند.»


رضایی با اشاره به اینکه مدیران ورزشی و دولتمردان باید بیشتر در اردوهای آمادگی تیم ملی حضور پیدا کنند، افزود:« در سال منتهی به المپیک باید جلساتی میان ورزشکاران المپیکی با مسئولان انجام شود که در آن جلسات، ورزشکاران بتوانند مشکلات خودشان را بازگو کنند. در این زمینه دولت و کمیته ملی المپیک باید دست به دست هم بدهند تا این حمایت ها صورت گیرد. به طور یقین با حمایت هایی که از ورزشکاران صورت می گیرد، نتایج آنها در المپیک بهتر خواهد شد و این موفقیت به نفع همه مردم ایران است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته