دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1399 - 09:53
هشدار پارلمان اروپا:

لوکاشنکو را به رسمیت نمی‌شناسیم

پارلمان اروپا با انتشار بیانیه‌ای تهدید کرد که «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس‌جمهور بلاروس بعد از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌ فعلی‌اش را دیگر به رسمیت نمی‌شناسد.
کد خبر : 515803

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، پارلمان اروپا با انتشار بیانیه‌ای تهدید کرد که «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس‌جمهور بلاروس بعد از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش در پنجم نوامبر 2020 دیگر به عنوان رئیس‌جمهور این کشور شناخته نخواهد شد.


پارلمان اروپا در این بیانیه مدعی شده: «به محض اینکه دوره [ریاست‌جمهوری] رهبر فعلی، الکساندر لوکاشنکو، در پنجم نوامبر به پایان برسد، پارلمان [اروپا] دیگر وی را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور به رسمیت نمی‌شناسد.»


پارلمان اروپا در این بیانیه همچنین از اتحادیه اروپا خواسته تحریم‌های اقتصادی را علیه لوکاشنکو اعمال کند.


اروپا با برگزاری یک رأی‌گیری، نتیجه انتخابات اخیر بلاروس را رد کرد. در این رأی‌گیری ۵۷۴ نفر از قانون‌گذاران رأی‌ مثبت دادند و ۳۷ نفر از این قانون‌گذاران نیز رأیشان منفی بود. ۸۲ نفر دیگر رأی ممتنع دادند.


یکی از قانون‌گذاران این پارلمان که اقدامات پارلمان اروپا برای اعمال تحریم علیه مقامات ارشد بلاروس را مدیریت می‌کند، گفته: «اتحادیه اروپا نیازمند یک رویکرد جدید درباره بلاروس است که شامل پایان همکاری با رژیم لوکاشنکو می‌شود.»


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته