دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1399 - 12:06
معاون درمان وزارت بهداشت:

ابتلای کودکان به کرونا در حال افزایش است/فعلاً امیدی به تولید واکسن کرونا نیست

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ابتلای گروه‌های سنی پایین در حال افزایش است و کودکان می‌توانند ناقلین کرونا به بزرگسالان باشند.
کد خبر : 515671
636399484741195827_md.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وبدا، قاسم جان بابایی در ارتباط با پیچیدگی ویروس کرونا و غیرقابل پیش‌بینی بودن آن اظهار کرد: ویروس کرونا متمایز از ویروس‌های دیگر است و بسیار پیچیده عمل می‌کند. تشخیص به‌موقع و مراقبت‌های پزشکی تنها راه درمان این بیماری در حال حاضر است و هیچ‌کدام از  داروها و واکسن‌های مورد ادعا تأیید نمی‌شود.


وی افزود: در طول ۱۰ ماه گذشته علاوه بر این‌که قدرت کووید-۱۹ کمتر نشده بلکه میزان کشندگی  و سرایت‌پذیری آن نیز بیشتر شده است. 


معاون درمان وزارت بهداشت در ارتباط با وضعیت تولید واکسن کرونا نیز گفت: در خصوص واکسن فعلاً نباید نقطه امیدی داشته باشیم چراکه بسیاری از کشورها نگاه اقتصادی به این موضوع دارند باید بدانیم که با کارهای پیشگیری و مراقبتی می‌توانیم در راستای مدیریت ویروس عمل کنیم.


جان بابایی در خصوص ابتلای کودکان به کرونا نیز گفت: ابتلای گروه‌های سنی پایین در حال افزایش است و کودکان می‌توانند ناقلین کرونا به بزرگسالان باشند.


وی ادامه داد: در کشور شاهد روند کاهشی ویروس بودیم اما متأسفانه مسافرت‌ها و بعضاً برخی تجمع‌ها موجب شد تا این ویروس در سطح کشور بار دیگر به‌صورت صعودی عمل کند.


معاون درمان وزارت بهداشت تأکید کرد: اگر حد فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشود هیچ گریزی جز درگیری بخش زیادی از مردم با کرونا وجود ندارد و اگر کووید-19 را به‌درستی مدیریت کنیم می‌توانیم در فصل سرد سال از تعداد مرگ‌ومیرهای ناشی از بیماری‌های ویروسی و تنفسی جلوگیری کنیم.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته