دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در هفته تئاتر لهستان برگزار می‌شود

سه کارگاه آموزشی با حضور مدرسان تئاتر لهستان

کارگاه‌های تخصصی و آموزشی مارتا گورنیکز، یاروسلاو فرت، سیمون سالا و آندری ولمینیسکی از 20 آذر ماه جاری در هفته تئاتر لهستان در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر : 51557

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، هفته تئاتر لهستان در ایران با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی، سفارت لهستان و دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برگزار می‌شود.


در این برنامه طی یک هفته، تئاتر لهستان معرفی و برنامه‌های مختلف آموزشی برای هنرمندان و دانشجویان تئاتر در قالب جلسات سخنرانی و ورک شاپ‌های آموزشی دیده شده است.


کارگاه مارتا گورنیکز در روزهای 25 و 26 آذر ماه با موضوع «بازیابی و ایجاد صدا» و با تمرکز روی صدای بانوان در تئاتر در تالار وحدت برگزار خواهد شد. این کارگاه آموزشی از ساعت 10 صبح تا 12:30 و 13.30 تا 16 هر روز ادامه دارد هدف اصلی این کارگاه یافتن راه‌های جدید برای فرم‌های جدید بیان زنان بر روی صحنه در گروه کر تئاتر است. ایجاد خلاقیت در صدای زن و شیوه‌های جدید برای کار روی لغات و صداها. این کارگاه فضای مجازی خواهد بود برای انتقال زبان و بازیابی و توسعه پتانسیل‌های کامل صدای انسان..


دومین کارگاه در برنامه هفته تئاتر لهستان به کارگاه 2 روزه «بدن بازیگر و برانگیختن تئاتر» اختصاص دارد که توسط یاروسلاو فرت و سیمون سالا در روز های 25 و 26 آذر ماه ساعت 11 تا 14 و در پلاتو مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد. در این کارگاه تغییر و قدرت تشخیص به معنی اصل و جنبه اصلی و اساسی هر درام پرداخته می‌شود.


دو کارگاه یادشده ویژه بازیگران حرفه‌ای تئاتر طراحی شده است و ثبت نام و هماهنگی دو کارگاه فوق را افشین خورشیدباختری بر عهده دارد.


کارگاه آندری ولمینیسکی با عنوان «دستور بازیگری در تئاتر کریکات - مفهوم تئاتر و هنر» نیز از 22 آذر تا 2 دی ماه 94 در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. این کارگاه به صورت تئوری و عملی ویژه بازیگران حرفه‌ای و دانشجویان تئاتر خواهد بود. ثبت نام و هماهنگی این کارگاه توسط شیوا مسعودی انجام می‌شود. ساعت برپایی این کارگاه 9 تا 12 صبح و 14 تا 18 بعد ازظهر اعلام شده است.


هفته تئاتر لهستان از 20 تا 27 آذر ماه 1394 در تهران برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته