دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارنامه ارشاد در کرونا/ 14| حسن کلامی در گفتگو با آنا:

هرکسی ساز خودش را در سینمای دوران کرونا می‌زند/ الکی‌الکی ایده «درایوین سینما» سوخت

تهیه‌کننده «آبادان یازده 60» اعتقاد داشت: بالاخره کسانی در دولت بعدی قرار است جای مدیران فعلی سینما باشند اما واقعا در این سینما با این همه معضلات باقی مانده چه کار خواهند کرد؟
کد خبر : 515527
حسن+کلامی.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و  هنر خبرگزاری آنا، در شرایط کرونایی و کسادی رو به تعطیلی مراکز هنری، همچنان برخی هنرمندان در تلاشند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کمی این فضا را گرم نگه دارند. در همین راستا حمایت‌ها و برنامه‌‌های وزارت ارشاد از هنرمندان محل بحث و نقد قرار گرفته است. گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا قصد دارد در قالب پرونده‌ای ضمن گفتگو با اهالی فرهنگ و هنر، عملکرد وزارت ارشاد در این زمینه را ارزیابی کند.


حسن کلامی، تهیه‌کننده سینما که این روزها «آبادان یازده 60» را نیز بر پرده سینماها دارد به خبرنگار آنا گفت: ما برای روزهای کرونایی و کسادی سالن‌ها سینما می‌توانستیم روی طرح‌های کارگشا فکر کنیم مثل سینماماشین (درایوین سینما) که به نظرم این ایده خوب، کاملا سوخت شد.


امیدوارم اوضاع مدیریت سینما بدتر نشود


وی ادامه داد: ما در شهرهای بزرگ می‌توانستیم این ایده را خصوصا در تابستان راه‎اندازی کنیم چرا که یکی از مطمئنترین راه‌هایی بود که مردم می‌توانستند با خیال راحت فیلم ببینند. در ابتدای راه با یکی دو فیلم مثل «خروج» هم شکل گرفت اما یکباره رها شد.


این تهیه‌کننده تأکید داشت: متأسفانه وزارت ارشاد و بقیه افراد دخیل این ماجرا را پیگیری نکردند. ارشاد البته به لحاظ هزینه و مباحث مالی، دم از کمک‌هایی می‌زند اما معلوم نیست چگونه اجرا می‌شود و خب شاید تبعیض‌هایی را هم ببینیم.


کلامی معتقد بود: ما دردوره کرونا نیاز به همزیستی مسالمت‌آمیز میان اهالی سینما، خانه سینما، ارشاد و دیگر ارگان‌ها باید می‎دیدیم اما انجام نشد. هرکسی ساز خودش را در سینمای دوران کرونا می‌زند. اگر اوضاع کرونا در سال بعد ادامه یابد، امیدوارم اوضاع مدیریت سینما بدتر نشود.


این همه پروانه ساخت فیلم می‌دهند اما برای کدام اکران؟


تهیه‎کننده فیلم «آبادان یازده 60» خاطرنشان ساخت: معلوم نیست سازمان سینمایی چرا مدام مجوز ساخت فیلم می‎دهد درحالی که ممکن است شرایط کرونا بدتر شود و این همه فیلم تلنبار شود. این همه پروانه می‌دهند اما برای کدام اکران؟


حسن کلامی اینگونه نیز اعلام کرد؛ بالاخره کسانی در دولت بعدی قرار است جای مدیران فعلی باشند اما واقعا در این سینما با این همه معضلات باقی مانده چه کار خواهند کرد؟ نمی‌دانم با سینماگران و غیره هم فکری داشته‌اند؟


وی در نهایت متذکر شد: از آنجا که گویا سود خیلی‌ها سود در تولید است، همه این روزها به فکر تولید فیلم هستند و در نمایش و اکران خبری از سوددهی احتمالی نیستند.


انتهای پیام /4143/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته