دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1394 - 15:21

استعفای نماینده‌ای که با استقبال همکارانش روبه‌رو شد؛ کوچک‌زاده پیگیری می‌کند یا انصراف می‌دهد؟

گفت‌وگوی امروز خبرنگاران با نمایندگان در راهروهای مجلس، تحت تاثیر استعفای مهدی کوچک‌زاده، نماینده تهران، قرار داشت. به همان اندازه که خبرنگاران اصرار داشتند نظر نمایندگان را درباره استعفای کوچک‌زاده جویاشوند، بسیاری از مصاحبه‌شوندگان با توجه به قرار گرفتن در آستانه انتخابات، ترجیح می‌دادند از اظهار نظر در این باره خودداری کنند و می‌گفتند که ما را وارد این بازی‌های سیاسی نکنید.
کد خبر : 51538

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، با این حال، برخی از نمایندگان در صحبت‌های خصوصی خود با خبرنگاران ارزیابی‌شان از استعفای کوچک‌زاده را با الفاظی مانند «سیاه‌بازی بود»، «فیلم بود»، «همه چیز معلوم بود خودتان هم می‌دانید نیازی نیست که در این باره سخن بگوییم»، بیان می‌کردند.


هروی: مردم تفاوت بین تندروی و اعتدال را می‌دانند


در این میان، جواد هروی، نماینده قائنات در مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا درباره استعفای مهدی کوچک‌راده در جلسه علنی امروز بهارستان اظهار کرد: با نزدیک شدن به انتخابات اسفندماه پیش‌بینی می‌شود که تندروها رفتارهای افراطی بیشتری از خود نشان دهند و تندروی ظهور و بروز بیشتری خواهد داشت.


وی افزود: متاسفانه تندورها به این موضوع توجه ندارند که قاطبه مردم اعتدال را پسندیده‌اند. مردم تفاوت رفتار افراطی و اعتدالی را می‌دانند و مطمئنا در انتخابات آینده نیز به ادامه اعتدال رای خواهند داد.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: مردم می‌دانند که مشکلاتشان با شعار حل نمی‌شود و آن چیزی که مشکلات و معضلات جامعه را حل می‌کند عقلانیت است.


هروی گفت: نباید به گونه‌ای عمل کرد که تابلوی مشکلات مردم علم شود و در ذیل آن نگرش‌های افراطی دنبال شود. حرکتهای تنگ‌نظرانه و افراطی نتیجه‌بخش نخواهد بود.


محجوب:‌استعفای انتخاباتی برای نامزدهای تهران جواب نمی‌دهد


علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران، نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: همه نمایندگان اختیاراتی دارند و می‌توانند از آن در هر زمان استفاده کنند. پذیرش یا رد آن مربوط به سایر نمایندگان می‌شود.


وی در پاسخ به این سوال که آیا این استعفا را حرکتی انتخاباتی می‌دانید، افزود: دست‌کم برای کسانی که می‌خواهند از تهران نامزد می‌شود این حرکت‌ها جواب نمی‌دهد؛ بنابراین اگر هم این نیت وجود داشته باشد نتیجه عکس دارد.


این نماینده مجلس تصریح کرد: هر نماینده‌ای با هر نیتی می‌تواند از حق خود استفاده کند ما هم نمی‌توانیم خرده‌ای به او بگیریم.


پیرموذن: بسیاری می‌خواستند به استعفای کوچک‌زاده رای مثبت بدهند


همچنین کمال‌الدین پیرموذن در این باره اظهار کرد: بسیاری از نمایندگان خود را آماده کرده بودند که بعد از استعفای کوچک‌زاده به آن رای موافق بدهند اما بعد از بازگشت وی به صحن این تلقی شد که کوچک زاده منصرف شده است.


وی افزود: امیدواریم که افراطی‌ها یک به یک از این مجلس بروند و هرگز در هیچ مجلسی حضور نیابند


مهرداد لاهوتی هم در این زمینه گفت: برای رای به استعفای کوچک‌زاده 60 امضا جمع شده است، تندروها دیگر نباید در مجلس حضور داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته