دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1399 - 00:05
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در گفتگو با آنا:

عملکرد دولت در ماه‌های اخیر قابل قبول نیست/ لزوم تسهیل‌گری در حوزه تولید

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات با بیان اینکه ناتوانی در فروش نفت عامل اصلی کسری بودجه و احتمال افزایش نرخ ارز با هدف جبران این کسری بوده است، گفت: متأسفانه عملکرد دولت نیز در ماه‌های اخیر قابل قبول نبوده و با توجه به افزایش هزینه‌های کشور، مسیر سختی در پیش است.
کد خبر : 515369

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به طرح گشایش اقتصادی مطرح شده از سوی دولت گفت: متأسفانه این طرح، فروش سلف نفتی با کف تضمین سود بود که مجلس زیر بار آن نرفت.


وی با بیان اینکه شاید با طرح مذکور درآمدهای دولت تأمین شود، افزود: مجلس مخالف این طرح بود زیرا با اجرای آن بدهی‌های بسیاری به دولت بعدی واگذار می‌شد.


نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  ما معتقدیم که دولت اگر کسری بودجه دارد، می‌تواند آن را با بهترین امکانات و فرصت موجود از طریق فروش نقدی نفت با تخفیف و همچنین فروش سهام دولت در واحد‌های تولیدی تأمین مالی کند.


وی در پاسخ به این سؤال که چرا قیمت ارز با وجود روی کار آمدن مجلس انقلابی همچنان رو به افزایش است، گفت: ما باید بپذیریم که با تحریم‌های سختی مواجه هستیم و با ناتوانی در فروش نفت عملاً از میزان ارز کمتری در کشور برخوردار خواهیم بود.


قادری با بیان اینکه ناتوانی در فروش نفت عامل اصلی کسری بودجه دولت و احتمال افزایش نرخ ارز با هدف جبران این کسری بوده است، افزود: متأسفانه عملکرد دولت و مجلس نیز در ماه‌های اخیر قابل قبول نبوده و با توجه به افزایش هزینه‌های کشور با بحث استخدام‌های جدید، همسان‌سازی و امثالهم مسیر سختی در پیش است.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه باید هزینه‌های دولت را کاهش دهیم گفت: در جهت رفع موانع تولید نیز گام محکم و استواری برداشته نشده که این خود می‌تواند در عقب‌گرد منابع درآمدی کشور موثر باشد؛ البته که این انتقاد هم به دولت و هم به مجلس وارد است.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تسهیل‌گری در حوزه تولید یکی از اقداماتی است که باید مد نظر دولت و مجلس با هدف جبران کسری بودجه و همچنین کسب درآمدهای جدید قرار بگیرد.


وی همچنین با تایید انتقاد وارده به مجلس در خصوص اینکه هنوز با گذشت ١٠٠ روز از آغاز مجلس یازدهم اقدام درخوری دیده نشده، گفت: متاسفانه مجلس در این سه ماه گذشته به غیر از چند کار مفید مابقی را درگیر  انجام کارهای حاشیه‌ای بوده، از این رو باید در رویکرد مجلس نیز اصلاحاتی صورت بگیرد تا حداقل در مجالس آتی چنین مباحثی را شاهد نباشیم.


انتهای پیام/4151/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته