دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1399 - 20:16
اسپانیا:

جبل‌‌الطارق پس از برگزیت عضو شنگن شود

مقامات اسپانیا خواستار آن شدند که به منظور تسهیل تردد افراد در منطقهٔ جبل‌الطارق، این منطقه پس از انجام کامل برگزیت عضو منطقه شنگن شود.
کد خبر : 515266
1.jpg

به گزارش گروه بین‌‌المللی خبرگزاری آنا، مقامات اسپانیا خواستار آن شدند که به‌منظور تسهیل تردد افراد در منطقهٔ جبل‌الطارق، این منطقه پس از انجام کامل برگزیت عضو منطقه شنگن شود.


وبسایت اطلاع‌رسانی حوزهٔ شنگن اعلام کرد که دولت اسپانیا، در خلال چند دیدار میان مقامات انگلیس و جبل‌الطارق در مادرید، این پیشنهاد را مطرح کرده است و فا‌بین پیکاردو، وزیر اصلی جبل‌الطارق از این پیشنهاد حمایت کرده است.


ناحیهٔ کوهستانی جبل‌الطارق، که تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد، در جنوب اسپانیا واقع شده و حدود ۱۵ هزار نفر که در ناحیهٔ «لالینه‌آ دُلا کُنسِپسیون» واقع در جنوب اسپانیا زندگی می‌کنند نیاز دارند که هر روز برای کار وارد جبل‌الطارق شوند. ۹ هزار تن از این افراد اسپانیایی و ۶ هزار تن دیگر شهروند انگلیس هستند.


۹۶ درصد از مردم جبل‌الطارق در همه‌پرسی برگزیت خواستار ماندن در اتحادیهٔ اروپا شدند. اگر این پیشنهاد عملی شود جبل‌الطارق عضو شنگن خواهد شد، امری که ممکن است برای انگلیس که حتی در زمان عضویت خود در اتحادیهٔ اروپا عضو حوزهٔ شنگن نبود،‌ جنجال‌برانگیز باشد.


اسپانیا همچنین هفتهٔ گذشته از این پیشنهاد که شهروندان کویت بتوانند بدون ویزا به ناحیهٔ شنگن سفر کنند پشتیبانی کرد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته