دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1399 - 15:44
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد:

13 مقاله همایش ملی مجازی دعا و تعالی انسان عنوان برتر را کسب کردند

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت:‌ 13 مقاله از 60 مقاله دریافتی در همایش ملی مجازی دعا و تعالی انسان عنوان برتر را کسب کردند.
کد خبر : 515191
0u.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، علی‌اصغر یساقی در آیین گشایش همایش ملی مجازی دعا و تعالی انسان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و به‌صورت حضوری و برخط برگزار شد، اظهار کرد: اسفند 98 با آغاز بیماری منحوس کرونا و ایجاد اضطراب و نگرانی میان آحاد مردم جامعه به‌دلیل این بیماری، پیشنهاد همایشی درباره جایگاه دعا در تعالی انسان و مسئله اهمیت دعا در هنگامه گرفتاری‌ها مطرح شد و واحد مشهد برای کاهش استرس و نگرانی‌های جامعه به روش علمی برگزاری این همایش را به‌عهده گرفت.


وی افزود برگزاری همایش ملی مجازی دعا و تعالی انسان با پژوهشکده قرآن و عترت در میان گذاشته شد و بعد از تصویب در پژوهشکده و شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد عنوان و موضوعات همایش با همفکری پژوهشکده، معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و استادان و همکاران واحد دانشگاهی مشهد تهیه و به‌صورت مجازی به همه واحدهای دانشگاهی و مراکز آموزش عالی کشور اطلاع‌رسانی شد.



معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با بیان این نکته که فرصت ارائه مقالات تا مرداد 99 بود، گفت: دبیرخانه همایش 60 مقاله دریافت کرد. در این همایش شاهد تنوع عنوان‌ها هستیم. برخی در مقاله خود به نقش دعا در حوزه پزشکی پرداختند و برخی به جایگاه دعا در ادبیات فارسی پرداخته بودند. به همین دلیل با توجه به بین‌رشته‌ای بودن موضوعات از افراد صاحب‌نظر در حوزه‌های مختلف دعوت به همکاری شد و مقالات در دو نوبت داوری شدند.
یساقی با تأکید بر دقت نظر خاص داوران در بررسی مقالات، خاطرنشان کرد: اغلب مقالات سه بار داوری شدند. بعد از تجمیع نظر داوران از بین همه مقالات 27 مقاله حائز شرایط انتخاب شده و مجدداً داوران در دو گروه الف و ب این 27 مقاله را به‌صورت حضوری بررسی کردند و در نهایت 13 مقاله به‌عنوان مقالات برتر انتخاب شدند.
وی با تشکر از همه عوامل برگزاری این همایش یادآور شد: دعا جوهره عبادت بوده و این موضوع در آیات و روایات مورد تأکید است. در ادبیات فارسی نیز شاهد اشارات متعدد شاعران متعهد به مقوله دعا هستیم. دعا انسان را به تعالی می‌رساند. امیدواریم برگزاری این قبیل همایش‌ها در کاهش استرس‌های جامعه مؤثر باشد.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته