دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1394 - 12:59

علیرضا رضایی: امیدوارم مشکل حیدری حل شود/ لیگ جهانی کشتی جا افتاده است

سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: کشتی نیازمند جذب تماشاگر و هیجان بیشتر است که لیگ جهانی می‌تواند این هیجان را به کشتی بازگرداند.
کد خبر : 51503

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، نشست خبری علیرضا رضایی سخنگوی فدراسیون کشتی در آستانه برگزاری رقابت‌های لیگ جهانی کشتی آزاد برگزار شد.


رضایی در این نشست گفت: «نسبت به سال گذشته سطح مسابقات لیگ جهانی امسال بالاتر است و صد هزار دلار برای این مسابقات جایزه در نظر گرفته شده‌ است تا به نوعی انگیزه نیز به وجود آید.جدا از آن هیجان خاصی در سطح باشگاه‌ها ایجاد شده تا حرکت جدیدی را شاهد باشیم. با یک سال و دو سال این حرکت به سرانجام نمی‌رسد و سال‌های بعد نیز کشورها سفت و سخت دنبال آن خواهند بود تا جایگاه اصلی خود را پیدا کنند. تاکنون نیز طرح‌های مختلفی ارائه شده تا تماشاچیان نیز تعدادشان افزایش یابد و بی‌شک اتحادیه جهانی نیز از این موضوع استقبال می‌کند.»


وی درباره برنامه‌های فدراسیون کشتی برای رونق بخشیدن و رسمیت بیشتر این مسابقات در نزد اتحادیه جهانی گفت:«ایران مبتکر این مسابقات است و کار جدیدی است که تازه در اول راه هستیم. به طور حتم امسال سطح مسابقات از نظر کمی و کیفی نسبت به دوره قبل بالاتر خواهد بود اما جا دارد این سطح بالاتر هم برود. حتی جایزه نقدی که برای این مسابقات در نظر گرفته شده،بیشتر از جام جهانی کشتی است که نشان از برنامه‌های فدراسیون کشتی ایران دارد. از طرفی بدون شک در سال‌های آینده شاهد پیشرفت این مسابقات خواهیم بود. به طوری که اتحادیه جهانی هم از این ایده استقبال کرده است که در سال‌های آینده کشورهای دیگر هم با پذیرفتن میزبانی وارد گود خواهند شد. همه باید کمک کنند تا این مسابقات که دوره‌های نخست خود را پشت سر می‌گذارد نهادینه شود.»


سخنگوی فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست فدراسیون کشتی از اعضای هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی به عنوان مهمان در رقابت‌های لیگ جهانی دعوت کند تا مسابقات اهمیت بیشتری پیدا کند؟ عنوان کرد:« باید این رقابت‌ها بیشتر جا بیفتد و چند دوره از برگزاری آن بگذرد تا کشورهای بیشتری در این رقابت‌ها حاضر شوند. اگر می‌خواهیم آن را جا بیندازیم باید میزبانی خوبی از این رقابت‌ها داشته باشیم. مطمئنا اتحادیه جهانی با دید مثبتی به این رقابت‌ها نگاه می‌کند و ما نیز از اتحادیه جهانی خواستیم نماینده خود را به این رقابت‌ها بفرستد.»


رضایی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره هدف فدراسیون کشتی از صرف این همه هزینه برای برگزاری این رقابت‌ها گفت:« کشتی نیاز دارد که نوع نگرش و هیجان به این رشته تغییر کند. ما به دنبال این هستیم تا کشتی هیجان بیشتری را به تماشاچیان تزریق کند. اتحادیه جهانی کشتی نیز با تغییر قوانین داوری و مسائل فنی به دنبال این است که کشتی هیجان بیشتری بگیرد و شاهد توسعه هر چه بیشتر این رشته در دنیا و جذب تماشاچیان و حامیان مالی در آن باشیم. اگر رشته‌هایی مانند والیبال، بسکتبال و هندبال موفق شده‌اند به خاطر این است که مسابقات‌شان در سطح باشگاهی در دنیا دنبال می‌شود.کشتی نیز باید به صورت باشگاهی در سراسر دنیا فعال باشد.اگر تعداد تماشاگران کشتی کمتر شده به خاطر کم شدن هیجان آن بوده است و برگزاری اینگونه مسابقات در بازگشت تماشاگران به سالن‌های کشتی تاثیرگذار خواهد بود کما اینکه این موضوع تا حد زیادی اتفاق افتاده است.»


مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی در خصوص اینکه آیا نیاز نیست تا تبلیغات بیشتری برای این مسابقات در ابعاد بین‌المللی انجام شود، اظهار داشت:« اکنون از فرانسه یک تیم خبری آمده است و مسابقات لیگ جهانی در تقویم فدراسیون جهانی گنجانده شده‌است،حتی یک تیم آمریکایی نیز به صورت آنلاین مسابقات را پوشش می‌دهد البته سال دوم بهتر از سال اول و سال بعد بهتر از امسال خواهیم شد. ما برای راه‌انداختن هر رویداد باید سعی کنیم از ظرفیت رسانه استفاده کنیم. البته بانک پاسارگاد و بیمه رازی هم اسپانسر این مسابقات هستند و ما امیدواریم که روزی فرا برسد و شاهد اسپانسر‌های بین‌المللی برای چنین مسابقاتی باشیم.»


رضایی درباره انتخاب خانم دکتر منظمی به عنوان نایب رییس بانوان فدراسیون کشتی و دلیل انتخاب او با توجه به اینکه اولین نایب رییس بانوان در فدراسیون کشتی پس از انقلاب است، اظهار داشت: «پس از اینکه اتحادیه جهانی به تمام فدراسیو‌ن‌های تحت پوشش خود اعلام کرد که باید کشتی‌های سنتی، بومی و محلی را تحت مدیریت خود بگیرند در ایران نیز کشتی آلیش با کمربند و گراپلینگ در رده بانوان فعال شد و تیم‌های ملی بانوان نیز تشکیل شد و در مسابقات جهانی و آسیایی شرکت کردند. اردوهای بانوان نیز همواره در طول سال برگزار می‌شود و بر همین اساس نیز خانم دکتر منظمی با توجه به تجاربی که دارند به عنوان سرپرست حوزه نایب رییسی بانوان در فدراسیون کشتی منصوب شدند.»


وی درباره حضور مجید ترکان در اردوی جدید تیم ملی بزرگسالان و اینکه آیا این حضور مقطعی است یا خیر؟ گفت: «ترکان به عنوان مسئول رده‌های پایه کشتی آزاد فعالیت می‌کند و دعوتش به این اردو مقطعی است. هدف ما این است که طرز تفکر کشتی‌گیران از نظر ادبیات فنی در تمام رده‌های سنی یکسان باشد. از ترکان هم به همین دلیل دعوت کردیم و کماکان به فعالیت خود در رده‌های پایه ادامه خواهد داد چرا که از نظر فدراسیون کشتی مهم‌ترین رده سنی رده‌های پایه و به خصوص نونهالان و خردسالان است.»


رضایی درباره علت عدم حضور ملی‌پوشان در لیگ جهانی تصریح کرد: «بعد از مسابقات جهانی چون فشار زیادی را متحمل شده بودند نیاز به استراحت و ریکاوری داشتند که به همین دلیل معاف شدند و قرار شد تعدادی از آنها در جام حیدرعلی‌اف کشتی بگیرند اما چون شرایط لازم را نداشتند از آن مسابقات معاف شدند و اجازه حضور به سه کشتی در لیگ جهانی داده شد.»


سخنگوی فدراسیون کشتی در خصوص آخرین شرایط علیرضا حیدری و اینکه آیا حکم نایب‌رئیسی وی زده شده است یا خیر، گفت:« ما پیگیر حکم حیدری هستیم و امیدواریم هر چه زودتر مشکل او حل شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته