دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1399 - 18:16
شیخ نعيم قاسم:

همه باید درحوزه‌های انسانی مسئله فلسطین مشارکت کنیم

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در هفتمین همایش جبهه جهانی «شباب المقاومة» در قم، در پیامی ویدئویی گفت: از جبهه جهانی شباب المقاومه به دلیل برگزاری این جلسه قدردانی می‌کنم. ما باید در همه حوزه‌های انسانی با یکدیگر مشارکت کنیم و هر کشوری مسئولیت داشته باشد.
کد خبر : 514956
1.jpg

گزارش خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «شیخ نعيم قاسم»، معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان عصر امروز در هفتمین همایش جبهه جهانی «شباب المقاومة» که در مدرسه علمیه دارالشفای قم برگزار شد، در پیامی ویدئویی گفت: از جبهه جهانی شباب المقاومه به دلیل برگزاری این جلسه قدردانی می‌کنم. ما باید در همه حوزه‌های انسانی با یکدیگر مشارکت کنیم و هر کشوری مسئولیت داشته باشد.


وی افزود: همه جهان موضوع فلسطین را ترویج دهند و اکنون برای پرداختن به این موضوع دورهم جمع شده‌ایم. موضوع فلسطین اهمیت زیادی دارد، اما می‌دانید اسرائیل، فلسطینیان را طرد کرده‌اند و این اقدام را در راستای منافع آمریکا در غرب آسیا انجام داده است.


معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان عنوان کرد: سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۷ و 1948 ساحت فلسطین را تقسیم کرد و به آن وجه قانونی داد. پس از آن اسرائیل جنگ‌های خود را در منطقه علیه فلسطین آغاز کرد تا مناطق بیشتری را اشغال کند و همه این اقدامات را با حمایت‌های استکبار جهانی و پشتیبانی کشورهای غربی و شورای امنیت انجام داد که همه آن‌ها از توسعه‌طلبی اسرائیل حمایت کرده‌اند. غربی‌ها منافع خود را در اشغال فلسطین به‌عنوان مقدمه‌ای برای اشغال کل منطقه می‌دانند.


شیخ نعيم قاسم گفت: هدف اشغالگران تنها اشغال فلسطین نیست، بلکه اشغال منطقه از خلیج‌فارس تا رود اردن را می‌خواهند. ما به معنای واقعی کلمه با طرح توسعه‌طلبی اسرائیل مواجهیم که به کل منطقه آسیب می‌زند. ما باید فلسطین را آزاد کنیم و از فلسطینیان حمایت کنیم. رهبر انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای در پیام خود فرمودند اسرائیل ابزاردست استعمار برای تخریب و از بین بردن وحدت ماست و هر روز که می‌گذرد می‌بینیم اسرائیل بیش‌ازپیش بر کشورهای اسلامی دست‌اندازی می‌کند و بر همه مسلمانان واجب است اتحاد و انسجام خود را حفظ کند و با این تجاوز و دست‌اندازی مقابله کنند. اسرائیل با کمک قدرت‌های غربی می‌خواهد منطقه را از بین ببرد.


وی افزود: باید همه مسلمانان با وحدت مقابل آن بایستند. رهبر انقلاب به روشنی نشان می‌دهند که با استعمارگری خطرناکی مواجهیم که به دنبال تأثیرگذاری بر سراسر جهان است. بنابراین راهکار مناسب این است که با این رژیم مقابله کنیم و سرزمین فلسطین را آزاد و به فلسطینیان بازگردانیم.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته