دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سی‌امین کنفرانس بین‌المللی صنعت برق آغاز شد

سی‌امین دوره کنفرانس بین‌المللی صنعت برق صبح امروز قائم‌مقام وزیر نیرو در محل پژوهشگاه نیرو آغاز به‌کار کرد.
کد خبر : 51472

به‌گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، آیین آغازین این دوره از کنفرانس بین‌المللی صنعت برق با حضور هوشنگ فلاحتیان معاون برق و انرژی وزیر نیرو، آرش کردی مدیرعامل توانیر، محسن طرزطلب شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و شماری از پیشکسوتان صنعت برق و کارشناسان خارجی آغاز به‌کار کرده است.


فراهم کردن بستر مناسب برای تبادل افکار و اندیشه‌های محققان و کارشناسان، ارائه دستاوردهای اندیشمندان و صاحب‌نظران صنعت برق به جامعه علمی و صنعتی، فراهم کردن امکانات و شرایط لازم برای شناخت اصولی و گسترده متقابل صنعت و دانشگاه و بسترسازی برای استفاده از اصول مدیریت فناوری در توسعه صنعت برق کشور از اهداف این کنفرانس عنوان شده است.


معرفی تولیدکنندگان داخلی تجهیزات صنعت برق به شرکت‌کنندگان و متخصصان، ایجاد رقابت سالم و سازنده برای رسیدن به کیفیت مورد نظر با استفاده از برپایی نمایشگاه تخصصی در کنار کنفرانس، معرفی نقش پژوهش و تحقیق در پیشرفت صنعت، ایجاد علاقه در شرکت‌ها واحدهای مختلف صنعت برق به امر پژوهش، معرفی متخصصین و صاحب نظران این صنعت به سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزی دقیق برای توسعه صنعت برق و ایجاد توازن و تعادل بین تولید و مصرف از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس خواهد بود.


این کنفرانس در 20 محور جداگانه طبقه‌بندی شده و برای هر محور کمیته علمی-تخصصی متشکل از استادان دانشگاه‌ها و مدیران و متخصصین ارشد صنعت برق تشکیل شده است.


کنترل و ابزار دقیق و اتوماسیون (ACI)، شیمی و مواد (CAM)، کنترل و حفاظت (CAP)، دیسپاچینگ و مخابرات (DTC)، بهره‌وری و مدیریت انرژی (EEM)، ماشین‌های الکتریکی (ELM)، محیط زیست، ایمنی و بهداشت (ENV)، تولید انرژی الکتریکی (EPG)، بازار برق (EPM) و پست‌های فشارقوی (HVS) از جمله محورهای سی‌امین دوره کنفرانس به شمار می‌رود.


سی‌امین کنفرانس بین‌المللی برق تا روز چهارم آذرماه در محل پژوهشگاه نیرو ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته