دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پانزدهمین همایش توسعه مسکن آغاز به کار کرد

پانزدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی و با تمرکز بر طرح جامع مسکن به عنوان چشم‌انداز بخش مسکن تا افق ۱۴۰۵ آغاز به کار کرد.
کد خبر : 51463

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ پانزدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران صبح امروز دوشنبه، دوم آذر، با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، حامد مظاهرین معاون امور مسکن و ساختمان، حسین عبده تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی، محمدهاشم بت‌شکن مدیرعامل بانک مسکن، محمدسعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، محمد پژمان رئیس سازمان ملی زمین و مسکن، امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل، محسن نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، علی چگنی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن و ابوالقاسم رحیمی انارکی عضو هیئت مدیره بانک مسکن در دانشگاه تهران آغاز شد.


حامد مظاهریان، معاون امور مسکن و ساختمان، افزود: از سال ۷۲ تا ۸۷ همایش سیاست‌های توسعه مسکن هرساله با همکاری دستگاه‌های اجرایی مسکن در ایران برگزار می‌شد اما وقفه‌ای ۵ ساله در برگزاری این همایش به وجود آمد و نهایتا در سال گذشته چهاردهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن با موضوع بررسی چالش‌های این بخش در دستور کار قرار گرفت.


رئیس پانزدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن با تاکید بر اینکه مسکن با حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی و کالبدی پیوند دارد و سیمای جامعه را نشان می‌دهد، ادامه داد : این همایش هر ساله در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود تا پیوند علمی دانشگاهی با مباحث اجرایی برقرار شود. طرح جامع مسکن نیز بر همین اساس تدوین شده است و در طول سال بررسی می‌شود.


مظاهریان بر لزوم توانمندسازی خانوارها و بالا بردن شاخص‌های سکونتی در حوزه مسکن، بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی تاکید کرد و گفت: تصمیم‌سازان بخش مسکن با مسئولان حوزه مالی و پولی در دو سال گذشته جلسات متعددی را برگزار کردند و صندوق پس‌انداز یکم پرداخت تسهیلات ساخت و تسهیلات بافت‌های فرسوده نتیجه این نشست‌ها بود.


وی با تاکید بر اینکه شاخص‌های کیفی و کمی در بخش مسکن بالا رفته است، تاکید کرد: با این حال، همچنان در این بخش با مشکلاتی مواجه هستیم. ساختار جمعیتی، تغییر فرهنگ و مسائل اقتصادی بخش مسکن را با مشکل مواجه کرده است و تغییرات سیاستی در این بخش را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.


معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه اصلاح طرح جامع مسکن در دو سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، خاطر نشان کرد: شورای راهبردی بازنگری طرح جامع چالش‌های این حوزه را بررسی کرد و بر این اساس سندی جامع تدوین شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب