دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1399 - 15:23
در کمیته نظارت و ارزیابی پایش صورت گرفت؛

تدوین 2 چالش جدید برنامه علمی نیروی انتظامی

نشست بررسی برنامه علمی نیروی انتظامی در کمیته نظارت و ارزیابی پایش به‌صورت مجازی برگزار و مقرر شد که «ارتقای نظم و ایمنی عبور و مرور» و «تأمین امنیت پایدار مرزها» به‌عنوان دو چالش این برنامه علمی دیده شوند.
کد خبر : 514534

به گزارش خبرنگار حوزه پایش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نشست بررسی برنامه علمی نیروی انتظامی در کمیته نظارت و ارزیابی پایش به‌صورت مجازی برگزار شد.


مجری این برنامه علمی اسدالله امینی جهرمی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان است.


در این جلسه علاوه بر داوران تخصصی امیرحسین یاوری از ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری و علی عزیزی از پلیس پیشگیری دانشگاه نیروی انتظامی امین ‌حضور داشتند.


امینی جهرمی در ابتدای این جلسه توضیحاتی در مورد همکاری با مرکز تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی استان و استخراج اولویت‌های پژوهشی ارائه کرد و گفت: بر اساس مطالعات انجام‌شده ۵ اولویت مشخص‌شده در استان عبارت‌اند از سرقت، اعتیاد صنعتی، خریدوفروش مواد مخدر، نزاع فردی و بیکاری.


بر اساس این جلسه، از موارد مهم در بحث اعتیاد و قاچاق مواد مخدر توسعه مشارکت‌های مردمی در این حوزه است. همچنین توجه به چرخه پیشگیری، درمان و نگهداری باید موردتوجه قرار گیرد. فرهنگ‌سازی و مردم محور نمودن بحث تقبیح مواد مخدر توسط سازمان‌های مردم‌نهاد و ایجاد بسترهای لازم برای نشاط در جامعه از اولویت‌ها در بحث قاچاق و سوءمصرف مواد مخدر است.


بحث قاچاق مواد مخدر در سه حوزه تولید، ترانزیت و توزیع مطرح است که در حوزه تولید باید به افزایش بازدارندگی با مبنای هزینه -فایده تأکید شود.


مبحث ترانزیت در حوزه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و ملی باید موردنظر قرار گیرد و در حوزه توزیع ائتلاف‌سازی پلیس و اینترپل می‌تواند مؤثر باشد.


تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها نظیر ایجاد کارخانه‌های تولید دارو با مواد اولیه مخدر کشف‌شده از مرزها و همچنین ارائه راهکارهایی برای درمان نظیر استفاده از داروهای گیاهی به‌جای متادون و یا ژن‌درمانی ازجمله دغدغه‌های مطرح‌شده در این جلسه بود.


در ادامه این جلسه پیشنهاد شد که مطابق با اسناد بالادستی «ارتقای نظم و ایمنی عبور و مرور» و «تأمین امنیت پایدار مرزها» به‌عنوان دو چالش دیده شوند و تمامی چالش‌های مقابله با جرائم در حوزه‌های مختلف به‌صورت یک چالش کلی موردتوجه قرار گیرند.


همچنین پیشنهاد‌هایی در مورد اهداف عینی و راهبردهای چالش اول که به موضوع قاچاق و مواد مخدر پرداخته است، ارائه شد.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته