دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1399 - 13:05

پرونده فاضلاب خوزستان چگونه بسته می‌شود؟

ریشه مشکل فاضلاب اهواز مهیا نبودن سیستم‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی است و لازم است مسئولان متولی تمهیدات لازم را با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه انجام دهند تا هر چه زودتر مشکل فاضلاب خوزستان رفع شود. 
کد خبر : 514528
1398021713502077317369804.jpg

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی آنا، مشکلات فاضلاب خوزستان بیش از یک دهه است تبدیل به معضلی برای شهروندان شده و  در ۱۶ مردادماه سال98 نامه‌ای مبنی بر وجود مشکل در فاضلاب اهواز به مقام معظم رهبری تقدیم شد و ایشان باوجود تمام دغدغه‌ها و مسئولیت‌ها، در تاریخ ۲۲ مرداد در فرمانی خطاب به رئیس‌جمهور بر لزوم حل مشکل فاضلاب اهواز تاکید کردند و رئیس‌جمهور نیز دستور لازم را به رئیس سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.


مقام معظم رهبری با اشراف به کارهای صورت گرفته و پروژه‌های آغاز شده چنین دستوری را صادر کردند و باید از این دستور ویژه کمال استفاده برده شود.


طرح جامعه فاضلاب خوزستان که نزدیک به یک دهه از تصویب آن می‌گذرد، تاکنون در هیچ کدام از بخش‌ها پیمانکارهای آن مشخص نشده است، گرچه مسئولان آبفا خبر از تعیین پیمانکار تا اواخر مهرماه می‌دهند.هم‌اکنون شرایط برای مسئولان سخت و دشوار است و مشکلات و مسائل پیش رو در خوزستان فراوان؛ که ناشی از کم‌کاری و سوء‌مدیریت در سال‌های قبل از آن است. اما با همه‌ این وجود می‌توان با رفع سوء‌مدیریت‌ها و جسور بودن شرایط را بهبود بخشید.


رضا اردکانیان وزیر نیرو درخصوص مشکلات فاضلاب اهواز گفت: برای حل مشکل فاضلاب اهواز به‌ صورت کوتاه‌مدت و میان‌مدت درحال برنامه‌ریزی و در تلاش هستیم با استفاده از منابع عمومی، کمک دولت و استفاده از صندوق توسعه ملی این پروژه را هرچه زودتر به نقطه اطمینان‌بخشی برسانیم. طرح جامعی برای حل مشکل فاضلاب اهواز آماده شده و منابع مالی آن مشخص است، پس برای حل این مشکل با مشارکت دستگاه‌های دیگر و حمایت دولت، طبق برنامه‌ریزی و طراحی صورت‌گرفته در کوتاه‌ترین زمان، اقدامی اساسی انجام خواهیم داد. ریشه مشکل فاضلاب اهواز مهیا نبودن سیستم‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی است و این موضوع مستلزم این بوده که در سال‌های گذشته اقداماتی در زمینه جمع‌آوری آب‌های سطحی توسط مدیریت شهری صورت می‌گرفته است.


با وجود تخصیص اعتبارات ، لازم است مسئولان متولی تمهیدات لازم را با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه انجام دهند تا هر چه زودتر مشکل فاضلاب خوزستان رفع شود.  البته غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان مدعی است که حل مشکل فاضلاب اهواز نیازمند اختصاص ۴۰۰۰ میلیارد تومان است و او می‌گوید با اختصاص این بودجه، ظرف سه سال آینده، شرایط اهوازی‌ها از نظر فاضلاب گرفتگی‌ها بهبود می‌یابد.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته