دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
طلایی در نشست با دبیران شورایاری محلات منطقه18عنوان کرد

راه‌اندازی سامانه‌ای به منظور نظارت بر عملکرد شورایاران/ وظیفه شورایاران هدایت، نظارت و پیگیری مطالبات مردم است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران از راه‌اندازی سامانه‌ای به منظور نظارت بر عملکرد هر کدام از شورایاران محلی خبر داد و گفت: راه‌اندازی این سامانه باعث می شود تا آنها بتوانند به شکلی بهتر به بررسی پیگیری‌های محلی‌شان بپردازند و مطالبات مردم را به گوش مسئولان برسانند.
کد خبر : 51450

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا مرتضی طلایی در نشستی با حضور دبیران شورایاری‌های منطقه 18 ضمن تاکید بر جایگاه ویژه شورایاری در محلات تهران اظهار کرد: در همه محله‌های شهر تهران کاستی‌ها و کمبودهایی وجود دارد. شما نیزاین مسئولیت را پذیرفته‌اید تا این کاستی‌ها را به مدیران شهری انعکاس و مطالبات مردم را پیگیری کنید. همه دست به دست هم داده‌ایم تا خدمت به مردم را معنا کنیم و در این راه نیز باید ثابت قدم باشیم.


نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران به موضوع مهم نقد مدیران شهری و عملکرد آنها پرداخت و اظهار کرد: این درست است که همه شما می‌توانید عملکرد مدیران شهری را مورد نقد و بررسی قرار دهید و نظرتان را عنوان کنید، اما باید توجه داشته باشید که نقد نباید از مدار اخلاق، انصاف و نگاه واقع بینانه خارج شود. اگر امروز منابع مالی برای رفع برخی مشکلات وجودندارد به معنای نخواستن نیست. بعنوان مثال در پروژه بزرگراه شهیدبروجردی با کمبود منابع روبرو هستیم و در تلاشیم تا به شکلی بتوانیم راهی برای رفع موانع پیش رو در این پروژه پیدا کنیم.


طلایی جایگاه شورایاران درمحله‌های شهرتهران را بسیارمهم ارزیابی کرد و افزود: همه شورایاران محلات اصل مشورت کردن و نظارت رانباید فراموش کنند. شایدحتی برخی از مباحثی هم که توسط آنها عنوان می‌شود مبنای علمی و یا عملی نداشته باشد، اما اعضای شورایاری به عنوان دیده بان‌های شهر باید همه مسائل را رصد و اشکالات را به سمع مدیران شهری برسانند. فضای نقادانه باید شامل سه رکن هدایت، حمایت و نظارت باشد تا امور به سمت صحیح پیش برود.


وی سپس به تفاوت میان نقد منصفانه و سازنده با تخریب پرداخت و اضافه کرد: انتظار ما از دبیران شورایاری محلات این است که همواره به جای تخریب، نقدمنصفانه را در دستور کارشان قرار بدهند. این درست است که ما در مقابل تخلف نباید انعطاف به خرج دهیم و همواره باید درتمام کارهایمان مردم دیده شوند، اما همه اینها باید در مدار انصاف و به دور از تخریب باشد.


منتخب مردم تهران در شورای اسلامی شهر به موضوع شکل گیری هیأت امنا و انتخاب مدیران محلی در دوره‌های اخیر اشاره کرد و یادآور شد: درحال حاضر در یک دوران گذار هستیم و قصد داریم با توجه به تجربه‌های پیشین معایب ساختار قبلی را حذف و محاسن آن را تقویت کنیم. باید از ساختار تکه تکه و جزیره‌ای به یک هم افزایی جمعی برسیم. شاید در دوره‌های قبل دبیران، ائمه مساجد، بسیج و یا آموزش وپرورش هر کدام سعی داشت تا به شکل خودش به مردم خدمت کند. اما همه این نیروها و ظرفیت‌ها حالا زیر یک سقف جمع شده و باهمفکری به رفع مشکلات محلی می‌پردازند. هر چند در ابتدای امر ممکن است آن اتحاد کامل ایجاد نشود، اما نفس نشستن همه گروه‌های توانمند محله دور یک میز می‌تواند ثمربخش، به صورت خودجوش و با توجه به ظرفیت‌های ممکن به رفع معضلات محلی بپردازد.


نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: راهبرد اصلی مدیران محلی باید تقویت و انسجام باشد. شما درکنار پیگیری مسائل محلی باید به تقویت مدیرانمان بپردازیم و در مقابل هجمه بزرگ مشکلات امنیتی، فرهنگی، اقتصادی وشهری پایدار باشیم. همه اعضای شورایاری باید از تمام ظرفیت‌ها در کارگروه‌های مختلف استفاده کنند تا بتوانند با خردجمعی بر مشکلات محلی چیره شوند. درآئین نامه جدید 4 کارگروه تعریف شده و هرکدام از دبیران شورایاری با استفاده ظرفیت هر کدام از این کارگروه‌ها باید به روش‌های جدید مدیریت بهتر محله‌ای برسند. همچنین‌ سامانه‌ای برای نظارت بر عملکرد هر کدام از شورایاران محلی در حال راه اندازی است تا آنها بتوانند به شکلی بهتر به بررسی پیگیری‌های محلی‌شان بپردازند و مطالبات مردم را به گوش مسئولان برسانند.


انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری منطقه 18
ارسال نظر
هلدینگ شایسته